Problemen/Vastlopen na upgrade van geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

DC1030

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2009
Hallo Allen,

Na uitbreiding van mijn DDR geheugen van 512mb naar 2048. :confused:Loop mijn pc voor geen meter meer. Explorer 8 loopt om de haverklap vast:confused:. Programma's die zeer traag opstarten. Loop de gehele dag al website's te bezoeken en heb ook inmiddels mijn Virtuele geheugen aangepast maar nog steeds geen verbetering te bekenen. Weet iemand raad....??

Systeem : Windows XP MCE 2005
Service pack 3
2048 DDR (pc3200) geheugen
160 gig HD
Processor 2x 2,66 Ghz Intel
PC = nu zo'n 5 á 6 jaar oud.

Je weet zeker dat het ligt aan je RAM-upgrade?
Je hebt er nu 2x 1gb ingezet?
Probeer eens of 1x 1gb wel naar behoren werkt, en zo niet, probeer dan weer eens je oude 512mb.

Mvg
Laurens

Je weet zeker dat het ligt aan je RAM-upgrade?
Je hebt er nu 2x 1gb ingezet?
Probeer eens of 1x 1gb wel naar behoren werkt, en zo niet, probeer dan weer eens je oude 512mb.

Mvg
Laurens

Ja ik heb vandaag die 512 idd vervangen voor die nieuwe 2x 1gb.
Daarvoor idd alles in orde. Zal morgen wel eens een poging wagen om
de diverse settings te proberen. iig bedankt voor de tip

tot later

@DC1030:Welkom op helpmij...

Zou je even voor de duidelijkheid willen vermelden A:het typenr/merk van het geheugen wat je geplaatst hebt en B het moederbord/systeem waar het voor bedoelt is..

Dit om ook even te controleren of het wel compatable met elkaar is.

@DC1030:Welkom op helpmij...

Zou je even voor de duidelijkheid willen vermelden A:het typenr/merk van het geheugen wat je geplaatst hebt en B het moederbord/systeem waar het voor bedoelt is..

Dit om ook even te controleren of het wel compatable met elkaar is.

Goedendag,

Type Moederbord = Asus
Versie = P5RD1-VM

Processor = 2x Intel Pentium D CPU 2,66GHZ
Socket 775

en 2x nieuw bij geplaatst geheugen
Merk Geheugen = OCZ
Versie geheugen = OCZ4001024V3
Type = DDR

Het geplaatste geheugen in combinatie met het moederbord zie ik geen problemen in...

Al de nodige opties geprobeerd met 1 reepje en dan de ander?
Bios staat goed?

Ja inmiddels diverse opstellingen geprobeerd. Beide sleuven voor het geheugen zijn goed beide geheugen plankjes ook. Het enige positieve resultaat is dat bij het plaatsen van 1 plankje het apparaat als een zonnetje draait maar plaats ik er een 2de plankje bij doet word hij weer super traag. Ook begint nu mijn bios met de melding te komen (als ik er 2 plankjes inzet) dat de overclocking niet gelukt is. en dat ik via F1 de settings moet aanpassen maar ik weet niet precies waar hij het dan over heeft. Misschien is dat wel een een van de redenen waardoor hij zo traag word...????

Dui ke bios eens in als je weet hoe dat moet.(zogauw pc opstart meestal herhaaldelijk op delete drukken)
Kijk dan eens bij memory of ie op auto staat oid.

Heb het een en ander onderzocht in de BIOS kan nergens specifiek het gedeelte memory vinden kan het wezen dat de bios auto-sense is....?????. Maar goed op 1 plankje draait hij gelukkig weer wat sneller dan voorheen.

Ik moet je even schuldig blijven wat dan de oorzaak is.
bord zou 2gb moeten aankunnen.
Probeer het ene reepje idd even en dan de ander.geeft ie problemen weet je waar het zit.
Bios eens op default zetten is wellicht nog een optie.

Had ik idd ook al geprobeerd alle specs nagelopen van moederbord handleiding der op na geslagen maar geen beter succes. Zelfs ik heb nu de hoop een bje laten varen wat betreft het werken met 2gb. Misschien van de week ff de leverancier van de pc (mycom) bellen omtrent de hoe's en de wat's want blijf et een vreemd :shocked:verschijnsel:shocked:.

En als je die ene module plaatst in het andere slot.. Zo kun je uitsluiten of het aan het slot ligt of niet.
En dan kun je ook nog proberen die andere 1gb module in een werkend slot te doen, om te kijken of het misschien aan een van die modules ligt.
Als je trouwens in je bios komt, kun je in het beginscherm trouwens ergens wel vinden Default Settings of iets dergelijks. Even voor de duidelijkheid, dat heb je gedaan of niet?

Mvg
Laurens

Laatst bewerkt:
Geachte Helpers,

Ja heb alle plankjes op diverse plaatsen geprobeerd. Plankjes functioneren naar behoren zowel in slot 1 als in slot 2 dat is het probleem ook niet. Het feit is en blijft gewoon dat zodra ik beide slots gebruik de pc enorm traag word en ik hier geen logische oorzaak aan kan koppelen. En ja bios heb ik al op advies van "frankwannet" al doorlopen. Denk toch dat ik morgen ff die lui van mycom bel wat het zou kunnen zijn. Als ik meer weet laat ik het jullie zeker weten.

test je ram eens met Memtest

hiervoor heb je een lege cd nodig en moet je hirens tools downloaden dit op die cd zetten

hiernaa de pc van de hirens cd op starten dan naar de optie testing tools en memtest aan klicken

zorg er wel voor dat bijde sticks in de pc zitten

als er geen errors zijn en hij gewoon past is er niks aan de hand met je memorry

ik raad je dan aan om naar de voltage en de timings van je memory te kijken meestal staat ook op het stickertje wat de timings zijn van de memory

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan