• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Problemen (versies EXCEL) VS notatie en Nederlandse notatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert971

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2012
Hallo,

Ik ben momenteel aan het werken met een export uit een report system ingelezen in Excel. Zelf heb ik de Excel instellingen op Nederlands staan. Echter in de export staat een Amerikaanse datumnotatie en ook voor getallen wordt de Amerikaanse notatie gebruikt.

In het export is niet helemaal kunnen regelen dat de notatiewijze (Amerikaans), automatisch mee verandert met de geopende Excel instelling (Nederlands/Engels).

Straks moet het zo zijn dat als ik formules/macro's aan de export koppel en de (datumnotatie/getalnotatie van de export) heb veranderd in Nederlands (want mijn versie is Nederlands), dat deze formules ook werken voor gebruikers die de Engelse excel instellingen hebben (= datumnotatie Amerikaans/getalnotie Amerikaans).

Gebruikers moeten dus een export inlezen in excel, de gebruikers kunnen een Nederlands of Engels hebben ingesteld. Moet ik er nu voor zorgen dat er standaard een macro wordt ingesteld (die datumnotatie en getalnotatie op NL zetten) in de Engelse versie (= datumnotatie Amerikaans/getalnotie Amerikaans) zodat de uitkomsten van de formules in de Nederlandse versie waar o.a. datums en getallen in zijn verwerkt hetzelfde blijven? Of verandert dit allemaal automatisch mee...

Graag advies.

Bvd.
Robert

Robert,

Mijn eerste advies: je uitleg is voor een buitenstaander abracadabra. Geef eens een voorbeeldbestand.

Als je vóór de import de datumgegevens in ISO vorm zet : yyyy-mm-dd; gaat de import bij iedereen goed.

Thanks snb. Dit werkt idd het beste.
Ik neem de ISO vorm op in de macro voor het inlezen van de import.

Dank voor de hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan