problemen vista installeren, ik kom er niet meer uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

nielspoortinga

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 nov 2012
dit is wat er precies gebeurd ik begin bij het opstarten:

- Bij het opstarten zonder iets te doen en zonder de BIOS in te gaan krijg ik het begin scherm van ACER, daarna ga ik door naar een zwart scherm waarin komt te staan:

BOOTMGR is missing Press Ctrl+Alt+Del to restart

Verder kom ik dus niet.

- Als ik opnieuw opstart en in de BIOS kijk, zet ik in de Boot Priority Order de volgende volgorde: 1: IDE 0: WDC WD1200BEVS-22UST0 2: IDE 1: HL-DT-ST DVDRAM GSA-T40N 3: USB CDROM 4: USB FDD 5: Network Boot 6: USB HDD

In de BIOS bij het kopje Main:

Quick Boot: ingeschakeld Network Boot: uitgeschakeld F12 Boot Menu: ingeschakeld D2D Recovery: ingeschakeld SATA Mode: IDE Mode

- Dan weer verder de Laptop wordt opnieuw opgestart in het scherm waar je op F2 kunt drukken om naar de BIOS te gaan druk ik nu op F12 voor het F12 Boot Menu. Hierdoor kom ik in het menu om te selecteren waar vandaan ik de Boot wil uitvoeren. Hier selecteer ik de IDE 1: het DVDRAM station (zie Boot Priority Order). - Ik ga verder met de Boot vanaf de DVD speler, dit lukt ook ik krijg keurig het opstartscherm met de lopende laadbalk van windows te zien. Binnen 10 minuten zit ik in de setup van Windows VISTA.

- Hier komt het grootste probleem:

Ik krijg het volgende scherm ervoor:

- Waar wilt u Windows installeren?

Totale grootte

ruimte

Schijf 0 partitie 2 50.1 GB

Primair

Schijf 0: niet toegewezen ruimte 49.9 GB

Primair

Ik wil graag de geformatteerde schijf 0 partitie 2 selecteren om Windows VISTA te installeren (Dit is de normale C Schijf die ik normaal gesproken altijd gebruik voor de windows installatie), ik selecteer de schijf en druk rechts onderin op volgende. Zonder ook maar in een volgend scherm te komen krijg ik de volgende melding:

Kan geen systeemvolume vinden dat voldoet aan de installatiecriterea

- Dus probeer ik de volgende Schijf 0: niet toegewezen ruimte hierbij krijg ik zonder op volgende te hebben geklikt de volgende melding:

Kan Windows niet in deze vaste-schijfruimte installeren. Windows moet op een partitie worden geinstalleerd die met NTFS is geformatteerd.

- Meer opties heb ik dus niet en kom ik niet meer verder. Het uiteindelijke doel is om Windows 7 vanaf mijn usb stick te installeren zodra ik VISTA heb geinstalleerd, dit ivm het ontbreken van de DVD van windows 7. Ik hoop dat je wat met deze beschrijving kan. Duidelijker kan ik het niet maken.

Ik ben 5 uren bezig geweest met prutsen om verder te komen en werkelijk elke optie minimaal 20 keer aangeklikt maar ik kom niet verder.

Die 2e partitie ook geprobeerd om die eerst te formateren? of om een upgrade daarop te doen? er zal niet voldoende schijfruimte zijn voor nog een install als daar al een Vista op staat.
Vraag is wel wat daar op staat, Vista of W7 en was die Vista geupgraded, dan alleen een format, zo ook indien de DVD met Vista zonder SP's is en de geïnstalleerde SP2 heeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan