problemen windows 2000

Status
Niet open voor verdere reacties.

loc_dog

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2004
Hallo,

Ik had windows 98 op mijn pc staan,
Nu heb ik er windows 2000 opgezet, maar met een aantal problemen.

1. Als ik de pc opstart wordt er gevraagd of ik Windows 98 of Windows 2000 wil opstarten,
Kan ik die Windows 98 niet verwijderen, zonder dat ik mijn hele pc formatteer en alles kwijt raak? Ze staan allebei op 1 schijf.

2. Als Windows 2000 bijna is opgestart, komt er een scherm met: Druk Control - Alt Delete ,
om verder te gaan, Kan dit niet weg ?

3. Vlak daarna moet ik ook inloggen, maar daar moet ik alleen op enter drukken, omdat ik geen wachtwoord heb. Kan deze ook weg ? Zodat de pc gewoon helemaal van zelf opstart zonder er dingen voor te doen.

4. Als ik norton Anti Virus wil installeren krijg ik dit te horen:
'' This product supports Workstation operating sytems only. It cannot be installed on Server operating systems.''
Waaaaaaarom?

Dit was het tot nu toe?
Weet misschien iemand hiervoor een oplossing
Alvast bedankt,

Mvg,

Laatst bewerkt:
loc_dog zei:
Hallo,

Ik had windows 98 op mijn pc staan,
Nu heb ik er windows 2000 opgezet, maar met een aantal problemen.

1. Als ik de pc opstart wordt er gevraagd of ik Windows 98 of Windows 2000 wil opstarten,
Kan ik die Windows 98 niet verwijderen, zonder dat ik mijn hele pc formatteer en alles kwijt raak? Ze staan allebei op 1 schijf.

2. Als Windows 2000 bijna is opgestart, komt er een scherm met: Druk Control - Alt Delete ,
om verder te gaan, Kan dit niet weg ?

3. Vlak daarna moet ik ook inloggen, maar daar moet ik alleen op enter drukken, omdat ik geen wachtwoord heb. Kan deze ook weg ? Zodat de pc gewoon helemaal van zelf opstart zonder er dingen voor te doen.

4. Als ik norton Anti Virus wil installeren krijg ik dit te horen:
'' This product supports Workstation operating sytems only. It cannot be installed on Server operating systems.''
Waaaaaaarom?

Dit was het tot nu toe?
Weet misschien iemand hiervoor een oplossing
Alvast bedankt,

Mvg,

1) In de boot.ini doe je de regel van windows 98 weg. Vink verborgen bestanden en mappen weergeven aan en beveiligde besturingssysteemelementen(of zoiets) verbergen uitvinken. Dan kun je rechtstreeks op de C boot.ini vinden.

2) Heb je meerdere gebruikers misschien? Kijk eens bij gebruikers of je er daar geen kunt wegdoen.

3) zelfde als 2

4) Installeer geen norton, volgens mij is het nog een oud beestje(alsje komt van windows 98) en norton vreet resources, zelfs op de nieuwste pc's is norton retetraag. Ga daarom voor een alternatief: een goed alternatief is vind ik zelf avg antivirus: ik gebruik het al 2 jaar en nog steeds geen problemen.

1) In de boot.ini doe je de regel van windows 98 weg. Vink verborgen bestanden en mappen weergeven aan en beveiligde besturingssysteemelementen(of zoiets) verbergen uitvinken. Dan kun je rechtstreeks op de C boot.ini vinden.
Open kladblok, bestand, openen, "c:\boot.ini".
Dan ervoor zorgen dat je alleen Windows 2000 overhoudt. Zal zoiets worden dan:
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows 2000 Professional" /fastdetect /NoExecute=OptOut /PAE

2) Heb je meerdere gebruikers misschien? Kijk eens bij gebruikers of je er daar geen kunt wegdoen.
Beetje rare methode..Gaat niet werken ook trouwens.
Zo kun je dit goed oplossen:
http://www.nucia.nl/forum/showthread.php?t=13793

3) zelfde als 2
Zie 2. (overigens worden er hier 2 dingen door elkaar gehaald. Als je doet wat daar beschreven is zijn beide "problemen" weg).

4) Installeer geen norton, volgens mij is het nog een oud beestje(alsje komt van windows 98) en norton vreet resources, zelfs op de nieuwste pc's is norton retetraag. Ga daarom voor een alternatief: een goed alternatief is vind ik zelf avg antivirus: ik gebruik het al 2 jaar en nog steeds geen problemen.

Waaroooooom? Heb je Windows 2000 Professional of Windows 2000 server geïnstalleerd? Norton zou goed moeten werken op professional..
Verder kan ik wel meegaan met het AVG voorstel.

Of kijk eens naar NOD32 of Kaspersky

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan