problemen xp opnieuw instaleren op dell

• Onderwerp starter Onderwerp starter pgk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

pgk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 okt 2004
Ik heb een dell 4600 computer en de tijd was gekomen dat ik de c schrijf wou formateren om xp weer opnieuw te installeren. Ik heb al geprobeerd met de computer op te starten met de xp cd , maar hij reageerde daar niet op. De computer starte gewoon weer op in de oude stand. Mijn vraag is hoe kan ik mijn c schrijf formateren op mijn Dell computer.

Ik neem aan dat je in de BIOS de opstartvolgorde hebt aangepast,dus eerst het CD-Rom station.

Het kan zijn dat Dell een verborgen partitie op je HD heeft geplaatst,dat kan vervelend zijn.

Kijk anders even hier:http://www.schoonepc.nl/home.html

reactie

Ik heb in de bios gekeken en ik had inderdaad 3 opties
1) a drive 2) c schijf 3) cd rom
Ik heb toen voor cd rom gekozen, maar de computer startte toch op de c schijf. Wel moet ik zeggen dat in deze bios niet van te voren zegt waarop ik de computer moet laten opstarten. Ik krijg alleen 3 opties te zien, en heb dus optie 3 aan gevinkt.
Dus naar mijn gevoel heeft Dell zijn eigen wijze van opnieuw installeren van XP. Dit in verband met al het software dat ik bij mijn Dell computer heeft mee geleverd.

En als je nu op f12 drukt als dit in het scherm verschijnt tijdens het opstarten, dan krijg je keurig netjes te zien waarvan je wilt booten.

f12

Als ik bij het opstartten f12 kies krijg ik inderdaad het boot menu te zien, met alle opties. Maar als ik voor de cd rom kies, start hij toch gewoon van de c schijf op!
Heeft Dell misschien toch zijn eigen manier van formateren e.d. ?
P.s. Zijn er misschien mensen die een Dell computer bezitten, die hiermee ervaring hebben?

Luitjes ondanks alles bedankt.

Ik zag geen andere uitweg meer dan Dell zelf te bellen, hoe ik mijn c schijf kon formatteren! Zoals maestro12,
zijn advies om F12 te gebruiken was oke. Maar Dell zei verder dat ik na F12 direct daarna op spacebar moest drukken. En ja hoor daar kwam eindelijk het verlossend schermpje waarin de vraag kwam op welke schijf ik xp wou installeren. Na schijf c gekozen te hebben, werd die eerst geformateerd en daarna werd xp opnieuw geinstalleerd.... probleem is opgelost!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan