Problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tinolection

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2008
Beste Leden,

Ik heb net 2x2GB kingston 800MHZ in dual channel geinstalleerd.
In cpu-z staat dat dat oke is.
maar:

- bij taakbeheer staat maar 3GB aangegeven.
- Mijn Dram frequency = 400MHZ (Ik heb toch 800MHZ kaarten erin of is dat wat anders)
- Mijn timings zijn 6-6-6-18 (kunnen die beter?)
- en FSB:Dram = 2:3 (wat houd dat in?)

Hopelijk kunnen jullie mijn vragen beantwoorden!:thumb:

32 Bits OS zeker?

Die herkend ook niet meer dus is het normaal dat je maar 3 GB ziet.

400 MHZ als DDR ( Double Data Rate ) is dus 800 dus dat klopt.

Re

Ja, maar heb je er dan meer aan als je meer installeert dan 4? Of is dat overkill?

Nee, met een 32 Bits OS heeft het geen zin om meer te plaatsen.

mijn oude pc die bij mn vriendin staat
heeft ook XP (legaal) 32 bits

met SP2 zou het daar aan kunnen liggen want
hij ziet daar wel gewoon 4GB geheugen en is ook dual channel :confused:
beetje vaagdan dat hij het niet kan zien :p:D

PS:
mijn vista Premium is ook 32 bits ziet ook 4 GB

Laatst bewerkt:
Het zien en gebruiken zijn twee verschillende dingen.

Ik heb ook 4 gig en dat wordt netjes weergegeven, maar gebruiken doet ie er toch echt maar 3.2...

Gebruik dan windows xp op 64bit of windows xp sp3. Daar moet het wel op kunnen werken. Anders kan je beter vista gebruiken wat ik een stom idee vind :P

DarkBladeX

Gebruik dan windows xp op 64bit of windows xp sp3. Daar moet het wel op kunnen werken. Anders kan je beter vista gebruiken wat ik een stom idee vind :P

DarkBladeX

Onzin... Ook winxp sp2 32 bit gebruikt maar 3.2gig. En Vista is niet per definitie stom omdat jij dat vind. Genoeg mensen die het naar alle tevedenheid gebruiken.
Alleen de 64 bit versies ondersteunen 4 gig of meer.

Laatst bewerkt:
Onzin... Ook winxp sp2 32 bit gebruikt maar 3.2gig. En Vista is niet per definitie stom omdat jij dat vind. Genoeg mensen die het naar alle tevedenheid gebruiken.
Alleen de 64 bit versies ondersteunen 4 gig of meer.

hmm bij jou dan alleen. Ik kan meer dan 4gb gebruiken op xp sp3. Alleen het slaat nergens op om meer te gebruiken, omdat je het niet nodig zal hebben.

hmm bij jou dan alleen. Ik kan meer dan 4gb gebruiken op xp sp3. Alleen het slaat nergens op om meer te gebruiken, omdat je het niet nodig zal hebben.

Dan mag je mij, en alle andere helpmijers die weten dat het niet kan, wel eens uitleggen hoe je dat doet... Graag met bewijs.

Dan mag je mij, en alle andere helpmijers die weten dat het niet kan, wel eens uitleggen hoe je dat doet... Graag met bewijs.

hahaha vind ik best als mn pc terug is van reperatie. Hij is helaas dood gegaan. Ik zit nu op mijn laptop. Als die terug is zal ik screenshots maken en opsturen als bewijs.

DarkBladeX

:confused:
op alle mogelijke manieren gekeken en kan nergens vinden dat ie maar 3,2 gebruikt
heb alleen niet zoveel progjes ook om al hetgeheugen op te laten eten
dacht dat ik met wmplayer dvd kijken, nfs-carbon, call of duty2 en met standaard progjes redelijk ver kwam en dat zonder haperingen tegelijk op mn vista systeem :D
(geen virtueel geheugen gebruikt is uitgeschakeld)

Tik eens in uitvoeren "dxdiag"

Kijk vervolgens in het scherm dat je krijgt onder systeem bij geheugen. Daar staat exact aangegeven hoeveel er gebruikt word.

Tik eens in uitvoeren "dxdiag"

Kijk vervolgens in het scherm dat je krijgt onder systeem bij geheugen. Daar staat exact aangegeven hoeveel er gebruikt word.

hmm 4016 mb :confused:

maar goed even terug naar de vragen van de topic starter

denk niet dat het dan beter kan het werkt toch prima ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan