Problemen!

Status
Niet open voor verdere reacties.

timzegveld

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2005
Hallo allemaal,

Windows heeft gisteren een update geinstalleerd, en ik vermoed dat daarna de laptop er problemen bij heeft gekregen. Het icoontje welke de signaalsterkte aangeeft (rechts onderin) geeft aan dat er geen verbinding zou zijn, maar ik kan wel op internet. Verschillende programma's (vooral anti virus, zoals Windows Live Care, maar ook CCleaner en systeemherstel) werken niet meer, en menu start loopt vast zodra ik iets heb aangeklikt. Netwerkcentrum opent zich ook niet meer. Ik kan geen online virus scanner vinden die werkt! Iemand een idee?

Gr Tim

Bedankt, maar ik kan dus ook niet meer downloaden... Dat probleem heb ik er dus ook nog bij. De online virusscanners kan ik dus niet downloaden, maar hij start diegene die je niet hoeft te downloaden ook niet op!

Hallo,

Correctie, in Google Chrome kon ik niet downloaden. Via IE heb ik de programma's weten te downloaden, maar zodra ik deze wil installeren doet ie niks. Het lijkt wel dat hij alles blokkeert, zodra ik wil gaan scannen. Ook een online scanner blokkeert hij zodra ik wil gaan scannen. Is het mogelijk dat ik via de update een virus of iets dergelijks heb binnen gehaald?

Ik heb een legale (gekochte) versie van Windows Live Care, maar die doet ook niks meer, ik krijg een waarschuwing dat deze het niet meer doet!

Nou, ik heb de computer in de safemode opgestart, en ik kan nu in ieder geval systeemherstel inschakelen. Dit heb ik gedaan, en het controlepunt van vorige week aangehouden.

Nu heb ik het volgende: ik ga me aanmelden (windows Vista), en nu krijg ik een lichtblauw scherm. Ik zie verder niets, alleen dat scherm. Daar moet dus het bureaublad met alles staan. Ik kan taakbeheer opstarten, en dan kan ik wel gewoon in mijn documenten. Ik heb zo dus ook internet opgestart!

Wie oh wie snapt dit, en kan me weer verder helpen!

Beste Rob,

Ik heb de pc gecontroleerd op malware en virussen, en de pc is gelukkig schoon.

Heeft er iemand een idee hoe het nu komt dat het opstarten niet lukt? In de safemode gaat alles perfect, in de gewone stand moet ik via taakbeheer taken starten om maar iets op mijn scherm te krijgen. Het systeem werkt dus wel, maar toch zitten er diverse fouten in. Downloaden via Chrome gaat niet, via IE wel. Installeren van diverse zaken loopt telkens vast, erg vervelend allemaal.

Wat betreft de virusdreiging, die is er volgens mij niet.

Tim,
het lijkt er op dat er bij het updaten iets mis is gegaan.
Ik zou proberen met systeem herstel ver terug te gaan, liefst voor SP2.
Daarna naar Microsoft Update en alle patches weer aanbrengen. Je loopt dan kans dat de fouten hersteld worden.
Maar, geen garantie: als dat niet lukt zou ik herinstallatie overwegen.
Succes
Rob

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan