• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

probs met downmenu's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kiba2016

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2019
Beste,

Ik probeer een wedstrijdformulier in elkaar te steken waar het allemaal een beetje automatisch gaat naargelang de keuzes die ik maak.

Hoe ik het juist wil maken staat erbij uitgelegd.

Hopend op een helpende hand ;)

Bijlagen

Laatst bewerkt door een moderator:
En de 'reeks' zijn de verschillende divisies..?

Bij de onderste 4 rijen staat geen divisie genoemd..waar horen deze ploegen bij?

Laatst bewerkt:
@rmk75

In de tab van de clubs vind je in de kolom A de divisies, kolom B de ploegen van de uit Eredivisie, kolom C de ploegen uit eerste divisie, kolom D de ploegen uit tweede divisie, kolom E de ploegen uit derde divisie A, kolom F de ploegen uit derde divisie B, kolom G de ploegen uit vierde divisie A, kolom H de ploegen uit vierde divisie B en kolom I de ploegen uit de randcompetite vierde divisie

Laatst bewerkt door een moderator:
Kolomkoppen zouden een handige aanvulling zijn in jouw bestand evenals een zinnige naam voor de tabjes. In de tab van de clubs is 'Blad1 (2)'? Je schrijft ergens 'In De Cel A6 wil ik graag een downmenu maken met de keuze van de reeks'. Wie of wat is reeks? Wat is een downmenu? Maak er een duidelijke vraag van dan krijg je waarschijnlijk wel een oplossing aangeboden. Ik kan er niets van maken en gezien het aantal keer dat jouw bestand bekeken is blijkbaar niemand.

Daar ben ik momenteel ook mee bezig met het bestand volledig te maken zodat het ook overzichtelijk is :p
en dan zal ik dat erop zetten ;)

Met Down menu bedoel ik eigenlijk een afhankelijke keuzelijst. Of een getrapte keuzelijst.

Ik zou het nog ingewikkelder maken. Zet de data voor de keuzelijsten in 1 tab en gebruik maar drie tabellen. Er lijkt wat corruptie in jouw data te zitten waardoor ik veel zaken niet kan matchen maar het gaat om het idee.

Bijlagen

Damn,

Dat ziet er al goed uit, maar wat bedoel je juist met die corruptie?

het laatste stukje

Dag allemaal,

Jullie hebben me overlaatst super geholpen, alvast mijn dank hiervoor.

Mijn Sjabloon voor darts jaar is zo goed als af.

Was wel opieuw begonnen maar het laatste stukje krijg ik niet gedaan.

In de Cel "C5" zou ik de leden willen krijgen die in de ploeg zitten die ik in cel "D3" selecteer.

In de Cel "J5" zou ik dan de leden willen krijgen die in de ploeg zitten die ik de cel "L3" selecteer.

In de bijlage vind u het bestandje.

Alvast bedankt want ik geraak er maar niet uit .

Bijlagen

Waar staan de spelers dan? In de, altijd handig, verborgen tab 'Data' staat wel een tabel maar daar kloppen de kolomkoppen niet echt met de informatie die eronder staat.

Als je tabellen gebruikt maak er dan ook gebruik van. In N2
Code:
=[@Divisie]&"|"&[@Speler]
Wat eigenlijk een ploeg is.

Ja die twer kolommen moeten terug omgewisseld worden. De spelers zijn eigenlijk de leden

Als je al een werkende getrapte validatielijst hebt dan is het toch niet zo moeilijk om deze aan te passen? In het bestandje heb ik even een kopie van de validatieformule gemaakt en deze in de tab 'Temp' gezet. Vervolgens is het alleen een kwestie van aanpassen en kopiëren naar de nieuwe validatie lijst.

In het bestand heb ik een macro gezet die bij elke wijziging in de cellen C2, F2, D3 en L3 de onderliggende afhankelijkheden leeg maken en nog wat met voorwaardelijke opmaak gedaan.

Tip: gebruik geen samengevoegde cellen. Geeft meestal alleen maar ellende en maakt alles nodeloos complex als je formules, VO of VBA wil gebruiken.

Bijlagen

Dag VenA,

Het werkt geweldig goed, heb zelf nog een aantal aanpassingen gedaan.

Ik ben alweer zo goed als klaar voor het volgend seizoen.

Exel heeft voor jou precies ook geen geheimen meer he. Ik ben het nog allemaal aan het uitzoeken, want zoals je over macro's spreekt en VBA, is nog allemaal latijn voor mij.
Ik denk als ik deze allemaal onder de knie zou krijgen dat ik het allemaal veel schoner en simpelder zou kunnen doen.

Maar je bent toch alvast bedankt.

Greets

Excel heeft nog een heleboel geheimen voor mij.:d Als alles naar tevredenheid werkt, wil je de vraag dan nog even op opgelost zetten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan