proccesor stuk??

Status
Niet open voor verdere reacties.

slabbetje

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2007
beste helpers,
ik heb vandaag mn pc helemaal schoon geinstalleerd omdat hij wat raar deed, niet vreemd bij windows dat hij zichzelf laat stikken in het register etc.
maar na de schone installatie doet hij nogsteeds raar.
ik kan geen photoshop,games of iets doen want dan crashed hij gewoon.
wanneer ik mn achtergrond wijzig wat geen zware ingreep is lijkt mij krijg ik een proccesor piek van 75% of hoger terwijl dit voorheen nog geen 1% was...

dus mijn vraag is is mn proccesor nu stuk of is er een oorzaak waardoor dit kan komen.

CPU: Amd athlon 6400+ 3.2ghz dual core
RAM: 4gb

Fysiek geheugen (MB)
Totaal: 3582
In cache: 988
Beschikbaar: 2545
Vrij: 1724

Proccesen: 48

Piek:

mvg

Michael

Laatst bewerkt:
Installeer eens een andere OS en gooi eens over je geheugen en je processor een stress test. Minimaal 6 uur laten draaien. Dit geeft meer inzicht.

En check eens de temperatuur van je hardware onderdelen in je kast. Is je processor langdurig warm geweest dan heeft hij mogelijk toch de klap niet te boven kunnen komen en is hij beschadigd.

Met vriendelijke groet,

Helpdeskje

ik heb hem nu 6uur laten draaien met OCCT en hij heeft er behoorlijk moeite mee...
de temperatuur vind ik zelf ook wel wat aan de hoge kant toch is mn koeling nog helemaal schoon...

60-70 graden gemiddeld dat vind ik zelf wat aan de hoge kant voor een proccesor ondanks dat het AMD is en met een core optimizer etc. word het er niet beter op...

Ja dat is aan de vrij hoge kant voor dat type processor. Ik zelf heb een AMD Dcore 2.6 en word niet warmer dan 45 graden dik stressed op een warme zomer dag. Is de temperatuur zo als hij niks doet of als hij stressed is? Stressed kan ik me redelijk noch voor stellen maar idle, dan zou ik een andere cooler willen plaatsen op me processor. Hoe oud is de processor?

Standaard cooler er op? En coolpasta er zelf op gedaan of laten doen? Hoe is de airflow in je kast?

Mijn airflow in mn kast is uitstekend alle warmte kan er aan de voorkant goed uit door van die zwarte roosters. dit maak ik regelmatig schoon naast mn koeling van mn proccesor,videokaart,voeding enz. dit doe ik gewoon met een klein mondstukje en een stofzuiger waardoor ik makkelijk tussen mn fans door kan.

Link van mn kast

Alleen mn proccesor is op dit moment gewoon veel te heet en t zal me niets verbazen dat hij beschadigt is door warmte, hij draait soms 8uur achter elkaar op volle prestatie waardoor hij richting de 80 graden gaat, normaal is hij tussen de 50-70 graden wat eigenlijk al veel te hoog is.
de koelpasta zat al op mn koeling toen ik hem kocht dus dat heb ik niet zelf gedaan of laten doen.

Dit is een goede Airflow van een standaard kast.

Heb jij extra fans in je kast zitten? Ik raad eens om in de bios te kijken of de speedfan van je processor wel goed staat ingesteld. In de bios kun je de optie kiezen; stil maar warmer of cooler maar meer geluid omdat de fan harder draait.

Is dit laatste geval dan zou ik me zorgen maken over me processor. Een extra fan in je kast misschien is een uitkomst. Of nieuw coolpasta tussen je processor en je block. Dit verbeterd het aanzienlijk. Zit je block er wel goed op?

En als je nieuwe coolpasta er tussen doet, niet te veel doen. 1 tot ander halve druppel is eigenlijk al genoeg. Dat smeer je dan uit over je block met en pasje of iets dergelijks.

Alles daar zit goed dus ik ben bang dat hij toch echt stuk is.
Ik heb al een mooi pakketje samengesteld want ik wil als het nodig is helemaal van amd af dan zet ik er een goedkope proccesor in en gebruik ik hem verder als server.

Behuizing
Moederbord
Voeding
Graphische kaart
Geheugen
Proccesor

Volgens mij wil deze pc weer een tijde vooruit... misschien dat er lezers zijn die er commentaar op hebben ik hoor het graat :D
want weet nog niet of ik hem ga bestelle

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan