Procedure na vervangen mobo

Status
Niet open voor verdere reacties.

AdVice

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2005
Mijn mobo was kapot door een kapotte voeding. Ik heb nu een nieuwe voeding en mobo ingebouwd en ik vraag me af hoe de software procedure nu verder moet.
Moet ik b.v. eerst Windows XP opnieuw installeren of.........................?
Kan iemand mij in grote lijnen de te volgen procedure uitleggen?

heb je de harde schijf zo gelaten? dan heb je kans dat ie nog gewoon opstart

hang de harde schijf er ff in en probeer op te starten (kijken of het lukt)

we horen het wel;)

Ik heb nog niets veranderd, de harde schijf ook niet. De PC start nu niet op.

Mijn mobo was kapot door een kapotte voeding. Ik heb nu een nieuwe voeding en mobo ingebouwd en ik vraag me af hoe de software procedure nu verder moet.
Moet ik b.v. eerst Windows XP opnieuw installeren of.........................?
Kan iemand mij in grote lijnen de te volgen procedure uitleggen?

Indien het een SATA schijf is aan een SATA native controller, en in de bios ook zo configureren, dan kun je van de XP cd opstarten, doorgaan tot installeren, en kijken of je daar de mogelijkheid hebt om een repair of herstelinstallatie uit te voeren, eventueel de SATA driver laden d.m.v. F6 en een driverflop, je dient dan wel een flopptdrive te hebben.

De harde schijf is een IDE-schijf en wordt in de BIOS herkend.
Het moederbord is model W30 SiS748 Tidalwave van PCChips

Probeer hem dan te repareren, dus doorgaan tot installeren en een herstelinstallatie kiezen, indien die optie aanwezig is.

Ik heb de installatieprocedure gevolgd maar krijg niet de keuze om de bestaande installatie te repareren wat wel gebruikelijk is. Wel kan ik kiezen voor verwijderen en overschrijven van de huidige installatie met de mogelijkheid van verlies van veel gegevens en mogelijk ook 'mijn documenten'. Ik kan wel laten installeren in een andere map dan /windows.

Laatst bewerkt:
Tja, dan wordt het een nieuwe installatie.

Kun je die schijf niet even in een andere PC erbij hangen, en die dingen die je wilt bewaren op een andere partitie zetten, kan ook met de totale map documents and settings, de "C:\", wat nu een andere schijfletter heeft, formateren, terug plaatsen, XP installeren, en als alles goed werkt, die schijf weer in de andere comp hangen, en documents and settings terug kopieëren, of sommige inhoudsdelen uit de diverse accounts.

Ja Pier, daar was ik al bang voor. Het is niet anders. Ik dacht dat er mogelijk een makkelijker manier zou zijn. We gaan aan de slag. Bedankt!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan