Procedures voor alle access databases

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneemettrie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Bestaat er in Access een equivalent voor de personal.xlsb in Excel? Met als doel: subs en functies maken die in alle databases kunnen gebruikt worden?

Bv om een sub te maken met de meldingen als een bepaald foutnummer optreedt?

Of zet je dat in één of andere "gewone" database waarnaar je dan via de references een koppeling maakt?

Simpel gezegd: nee, dat bestaat niet. Ik los dat zeker niet op met een koppeling naar een andere database, levert meer problemen op dan voordelen lijkt mij. Ik heb alle functies die ik vaak gebruikt in aparte modules staan die ik dan één keer heb geëxporteerd vanuit de originele database en die importeer ik dan in de nieuwe db.

Wat zijn de problemen als je altijd op dezelfde PC werkt? Op één locatie is één en ander toch gemakkelijker te onderhouden of zie ik dat verkeerd?

Ik hou niet van nodeloze koppelingen. Nog afgezien daarvan: als je een functiemodule koppelt, kun je een functie nooit meer aanpassen zonder dat je alle databases waarin die functie gebruikt wordt ook aanpast. Terwijl dat vermoedelijk voor die andere databases niet eens nodig zal zijn. Ik doe het in ieder geval nooit, en zal, denk ik, ook nooit de behoefte gaan krijgen. Ik ben meer dan content met importeren van bestaande modules.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan