• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Procentueel gestegen/gedaald

Status
Niet open voor verdere reacties.

jonafbel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 feb 2016
Hoi,

Alles is mogelijk je moet gewoon weten hoe.niet waar?

ik was bezig met excel voor dagontvangsten bij te houden. per maand heb ik een blad.
nu is het mij al gelukt om bij maandtotaal stijging of daling ten opzichte van vorige maand.
(nieuw-oud/oud)

dit is goed wanneer je volledige maand hebt afgewerkt.

nu zot van informatie zou ik graag weten hoe ik, als ik deze maand 10 werkdagen heb ingevuld. de vergelijking maakt met 10 werkdagen van vorige maand en niet de hele maand.

hopelijk ben ik een beetje duidelijk.

:o

Het wordt misschien wat duidelijker als we je excel bestandje hier kunnen inzien

Het is inderdaad handiger als je een voorbeeldje bijsluit.
Maar hierbij toch een ideetje hoe je voortschrijdend kunt zien hoe de verschillen zijn t.o.v. een eerdere maand.

Groet

Bijlagen

op rij 32 krijg ik nu verkeerde procent. graag zou ik daar dus procentueel stijging of daling van de som ten opzichte van de vorige maand. dus vb deze maand zitten we aan werkdag 10 som van & tot deze maand en som van 1 tot 10vorige maand. om dan uiteindelijk op het einde de volledige maand uit te komen. :o

Zie bijlage. Ik heb naam JanTD gedefinieerd vanuit cel 'FEB''16'!D32 voor de sommen van januari t/m het aantal regels dat er een datums in februari zijn ingevuld (in het voorbeeld zijn dat er 6):
Code:
=SOM(VERSCHUIVING('JAN''16'!D$5;;;AANTAL('FEB''16'!$B$5:$B$28)))

Formule in D32: =('FEB''16'!D29-JanTD)/JanTD
gekopieerd naar rechts t/m G32.

JanTD schuift dus vanzelf mee met de kolommen.

Hopelijk is dat zo'n beetje de bedoeling.

Let op: februari zal nooit zoveel werkdagen krijgen als januari, dus je krijgt nooit een vergelijking van totaal februari met totaal januari (tenzij je nog wat getalletjes toevoegt onder de laatste datum in februari, zodat B5:B28 helemaal is gevuld).

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan