Procentuele verschil berekenen tussen 2 teksten

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0243

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2012
Hallo, Ik kwam toevallig bij dit topic omdat ik zoek naar een programma of iets dergelijks om 2 tekstjes met elkaar te vergelijken en dan ook een procentuele overeenkomst te krijgen. Ik zag al wat dingen op het Excel forum maar ik wist niet goed waar ik dit bericht moest plaatsen ik heb daar ook op het bericht gereageerd maar die staat op opgelost dus daar kijkt denk ik niemand meer.
Ik ben een leek op het gebeid van excel en al die formules dus ik vroeg me af of de formule die hier http://www.helpmij.nl/forum/showthr...-2-verschillende-cellen-met-percentuele-match staat kan werken voor mijn probleem en hoe ik het precies moet gebruiken want dat snap ik niet.

Kort gezegt heb ik dus 200 stukjes tekst waar ik een overeenkomst tussen zoek, kan ik die allemaal in een keer vergelijken of moet ik dat 2 aan 2 doen? dat maakt me ook niet uit want het is iig veel sneller dan alles met de hand gaan tellen. De stukjes tekst bestaant uit ongeveer 50 woorden.

Ik hoor graag wat de mogelijkheden zijn is het met excel of met een ander programmatje, en zoals ik dus al zei dat programeren in excel snap ik niks van dus graag in beginners taal.
Bedankt!

Wat is je werkwijze precies? Je hebt het over 200 stukken tekst die je wilt vergelijken, maar wil je die onderling vergelijken (Tekst1- Tekst2, Tekst1- Tekst3, Tekst1- Tekst4, Tekst2- Tekst3, Tekst2- Tekst5, Tekst3- Tekst4, etc) of heb je één tekst die je met de 200 andere teksten vergelijkt?

Hee,