proces com.android.settings is onverwachts gestopt bij HTC wildfire

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerardbaart

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2007
Ik heb een HTC wildfire en wilde hierin internet instellen. Automatisch ging niet dus maar handmatig gedaan volgens de handleiding welke ik op hollandsnieuwe heb gevonden ( mijn nieuwe provider)

http://www.hollandsnieuwe.nl/toestelinstellen#/htc/a3333-wildfire/internet/handmatig-instellen

. De handleiding werkt tot aan stap 15. Wanneer ik op opslaan druk komt hollandsnieuwe niet in beeld als APN en ik krijg de volgende melding: proces com.android.settings is onverwachts gestopt probeer het opnieuw, uiteraard gedaan en krijg steeds maar weer dezelfde melding. Ik kan het ook niet opnieuw doen want ik kan geen nieuwe toegangspunten toevoegen. Ik krijg direct dezelfde melding. Harde reset van het toestel gedaan (fabrieksinstellingen) en nogmaals geprobeerd maar met hetzelfde resultaat.
Hoe krijg de boel wél werkend. Hollands nieuwe ook al aangeschreven maar die zijn niet zo snel.

Is de software op de telefoon orgineel? Of staat er een aangepaste software op?

Ik heb niets aan de telefoon verandert, alles is origineel.
Uiteraard al veel gezocht en gevonden en ontdekt dat dit een veel voorkomend probleem is bij HTC.
Gevonden : app: APN back-up. met deze app alle APN's gedelete.
Daarna lukte het wel om de instellingen voor hollandsnieuwe in te voeren en op te slaan maar nog steeds geen internet.
HN gebeld en daar hadden ze een oplossing!!! gaan ze met mij samen de bovenstaande toestelinstellingen instellen.!!??
Ik heb aangegeven dat dát dus niet werkt want: geen internet.
HN: "tóch zijn dit de goede instellingen hoor...."
Ik : "dus niet want geen internet"
HN: wellus.......
ik : aaaarrrrgggghhh
kortom nog steeds geen internet en HN gaat de technische dienst inschakelen maar dat kan wel even duren
iemand nog een idee

Ik weet niet of dat toepassing is maar heb je wel roaming aangezet.

Ik weet niet of dat toepassing is maar heb je wel roaming aangezet.

Waarom zou je roaming aanzetten ??
Zolang je in NL blijft, kan de optie 'roaming' gewoon uit...

Roaming zorgt er enkel voor dat je in het buitenland kunt bellen en gebeld kunt worden.
En geloof me, dataroaming (en de daarbij komende kosten in het buitenland) wil je echt niet !!

Laatst bewerkt:
Wel ik heb hier MTV mobile en die krijg ik echt niet aan de gang op mijn toestel zonder roaming aan te zetten in Nederland. Maar in het buitenland moet je daar inderdaad mee oppassen, dan schakel ik de dataverbinding altijd uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan