proces stoppen

Status
Niet open voor verdere reacties.

vis ta

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
Kan je een eventueel aanwezig proces probleemloos laten stoppen m.b.v. een opdrachtregel in een batbestand?

Niet onder DOS

Onder windows kun je met Taakbeheer processen stoppen, niet met een bat bestand. In een DOS window kun je de aanwezige processen niet zien en er wat mee doen.
Onder Linux kun je wel in een text window processen stoppen, mits je de rechten hebt, maar ik denk niet dat je dat bedoelt.

Nou nee, ik bedoel eerder dat een vooraf geprogrammeerd batbestand in staat moet zijn om een bepaald programma te stoppen (dat proces dus) voor het geval dat het actief is en dus niets doen moest het niet actief zijn.

Je kan hiervoor TaskKill gebruiken. (Helaas werkt dit niet op XP-home. Maar wel met elke andere versie)

Je kan taskKill wel downloading by microsoft.

Succes.

Je kan hiervoor TaskKill gebruiken. (Helaas werkt dit niet op XP-home. Maar wel met elke andere versie)

Je kan taskKill wel downloading by microsoft.

Succes.

Ik bedoel met een opdrachtregel in een batbestand. Niet een apart programma.

Maar ik denk sowieso dat het onmogelijk is. Want opdrachtregels dateren uit het dostijdperk en dos werkt met 1 proces tegelijkertijd, als ik het goed voorheb. Dus zou zo'n regel zinloos zijn.

Je kan taskill alleen van de command line uitvoeren. :).
Het is ook special gemaakt om van de command line programma te killen.. Dus het is zeker mogelijk van de command line..
Ook zijn er meerdere processen als je batch programma runt zie tasklist voor alle processen !

Ja ok, maar het punt blijft (ookal maak ik gebruik van een opdrachtregel in een batfile) dat ik een extra stukje software nodig heb...

Niet als je vista gebruikt.. daar zit het standaard in. Alleen als je XP-home gebruikt ben je de klos. :(.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan