Proces system gebruikt te veel cpu tijd!

Status
Niet open voor verdere reacties.

knackje

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2002
Heb een vraag over een computer. Bij het opstarten van een computer op mijn werk neemt het proces system 95% van de cpu capiciteit in beslag.

Heb al gekeken wat er allemaal mee start maar dat zijn de normale dingen. spyware en dergelijke kunnen het ook niet zijn. Hij zit niet op internet. Heb er trouwens al wel opgescand en ook op virussen.

Heeft iemand een idee waar ik nog meer naar kan kijken. Het is gewoon een standaard pc en we hebben er nog zo'n 100 van staan hier. Die draaien allemaal prima?

Dus norgmaals iemand een idee?

Knackje

By the way, het gaat om een laptop niet om een pc.

Probleem is nog niet opgelost maar we weten wel de oorzaak.

De oorzaak heeft iets te maken met de bij behorende docking station. Wanneer ik de laptop uit de docking station haal draaitr alles prima. Waneer ik hem weer inde docking station doe. Gaat deprocessor tijd van system direct naar 95%.

Engergie is standaard hier volledig uitgeschakelt. Iemand een idee wat nu te doen. Of in ieder geval in welke richting ik nog meer kan zoeken

Specificaties.
P4 2.0 Ghz
512 ram
40 gb

Windows xp met sp1

Knackje

Knackje,

Zodra je in de docking station opstart , start je dan op via het netwerk ? of stand-alone.

groetjes speedtouch

Ik start op via het netwerk. We gebruiken novell 6. We gebruiken ook een nal die mee opstart.

knackje

Dan kan je het beste de netwerk beheerder ff inschakelen.

Zodra je inlogt gaat hij eerst de benodigde bestanden halen en zal ook een virus scanner automatisch alles eerst controleren.

Om een vergelijking te maken met de andere laptops is moeilijk tenzij overal dezelfde progamma's opstaan.

Ik vermoed dat op deze laptop meer opstaat , of er is een conflict met een van de online progamma's

groetjes speedtouch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan