Procesor zit VASTTT...HELP

Status
Niet open voor verdere reacties.

fruist

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2005
Hoi ik heb net een nieuwe moederboard gekocht om me p4 2.53 (478) erop te doen ..maar ik krijg de procesor er niet af van de koeling van me oude pc...hij zit gewoon echt VAST....
Kan iemand mij mischien helpen ?tips om hem los te maken?
Alvast bedankt...

Handel aan de zijkant van de socket wel om hoog gehaald?
Zit er soms een plak strip op je koel blok zul je voorzichtig los moeten halen?

Processor en koelblok in een antistatisch(belangrijk!!) zakje doen. Bijvoorbeeld waar de hardeschijf in wordt geleverd. Daarmee een kwartiertje in de vriezer doen. Uit de vriezer halen en voorzichtig de processor draaien ten opzichte van het koelblok.

Laatst bewerkt:
Laat even weten of het werkt ben zeer benieuwd hierna.:D :thumb:

Geplaatst door SJJ
Laat even weten of het werkt ben zeer benieuwd hierna.:D :thumb:
Ik vermoed dat de koelpasta de veroorzaker is van het vastzitten. Door het koud te maken hebt je kans deze los te krijgen.
Nog een mogelijkheid is de pc een tijd zwaar te laten draaien, zodat de processor goed warm is. Meteen na het afsluiten van de pc stroom eraf en de processor met koelblok uit de Socket halen en proberen het koelblok van de processor te halen.

Let op!!!
Beide manieren dienen zonder bruut geweld te gebeuren!!
De processor pinnetjes verbuigen gemakkelijk, waardoor de processor niet meer in de Socket kan.

Hallo

Ik zoek het eerder in de warmte .....

Elk zijn voorkeur , maar verkies beproefde formule ....

C.p.u. + koeler uitpluggen v/h motherboard , en beide heel voorzichtig opwarmen.....

Niet ROOD of HEET stoken , +/- 60°C is normaal gezien meer dan genoeg om de thermisch geleidende pasta , of de "m.c. gyver" lijm los te maken om de c.p.u. op een normale/veilige wijze los te maken....

Let uiteraard op v/d statische elektriciteit.

Peter....

Geluktttt

Heb een beetje alcohol ertussen gedaan..2 kleine druppeltjes...even laten zitte...en daarna rustig gedraaid..en het ging perfect..ben em nu op die nieuwe moederbord aan het zette...
Harstikke bedankt...:)

Geplaatst door VDK_P
Niet ROOD of HEET stoken , +/- 60°C is normaal gezien meer dan genoeg om de thermisch geleidende pasta , of de "m.c. gyver" lijm los te maken om de c.p.u. op een normale/veilige wijze los te maken....
Vandaar mijn tweede manier. De boel door de pc zelf laten warm worden.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan