Process cleaner

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mcjack

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2008
Beste forum,

Voor Android toestellen bestaan er programma's waardoor men met 1 druk op de knop alle (overbodige) processen kan beëindigen. Bestaat er ook dergelijke voor Windows (XP) waardoor je in één keer alle overbodige achtergrond processen kunt beëindigen?

Mvg,

Jack

Ha Ha, dat is wel een goede. Ik ben bang van niet. Processen registreren zich namelijk totaal anders op windows. Er is geen eigenaar nodig dus het is ook niet mogelijk om te onderscheiden welke processen overbodig zijn of niet.

Indien je programma's in een sandbox draait is het wel mogelijk, omdat de sandbox kan bijhouden welk proces er in de sandbox gestart is en waarbij elk proces hoort.

eigenlijk wel ik denk alleen niet echt op de manier zoals jij het bedoelt.

dit programmatje heeft een soort van "turbo" modus het sluit de dingen af die niet nodig zijn.

Gegroet,

Sandbox zegt mij niet veel, helaas. Ik heb echter wel Advanced SystemCare even geinstalleerd. Die geeft inderdaad wel een optie om "services" te beëindigen, alleen zie ik mijn lijst bij taakbeheer niet korter worden. (zie bijlage)processcleaner.jpg Wel een handig programma, overigens ;)

Mijn doel was dus om die lange lijst met 55 processen in te korten, als jullie ooit nog dergelijke software tegenkomen, laat dan a.u.b. weten.

Dank voor jullie hulp.

je kan effe kijken wat er opstart in je pc.
windows knop + R en dan "msconfig". ga naar tablad opstarten en vink dingen uit die je bijna niet of nooit gebruikt.

Ik heb het antwoord op mijn eerste vraag gevonden (soort van) maar ik heb nu een tweede gerelateerde vraag.

Bij msconfig staat er naast het tabblad 'Opstarten' ook een tabblad 'Services'. Daar had ik alles uitgevinkt en de pc opnieuw opgestart. Services die toch essentieel zijn, worden van zelf weer aangevinkt. De rij van processen bij taakbeheer werd gelijk een stuk korter. PCcleaner.jpg

Na het opstarten werkte de pc wel, alleen internet niet meer want de DNS Client stond ook in de lijst. Helaas werkt internet niet bij het aanvinken van de DNS Client, maar is er dus ook een andere service bij betrokken.
Vraag luidt: Hoe kan ik achterhalen welke service waarop invloed heeft (want bij heel veel services is dat niet duidelijk)

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Alvast bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan