Process ID

Status
Niet open voor verdere reacties.

djpommes

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2007
ik heb een programma die een heleboel fake processes start voordat hij het echt project start. ik wil een programma maken die bij houd of het programma loopt. (aan de hand van een timer ofzo) en elke keer als een process gestart word dat hij het process in een listbox add met proces id.
dus:

mspaint.exe iD: 1000
mspaint.exe ID: 1000
mspaint.exe ID: 1000
mspaint.exe ID: 1001

bijv.

enig idee?

is het iedere keer hetzelfde wat ie moet starten of wil je alle processen in je combobox()?

sorry maar ik snap dit niet. zou iemand het in een projectje kunnen gooien?

heb ik gekeken maar ik krijg een overspoeling van codes. ik zou het erg waarderen als iemand aub een project.

Zeg maar wat je ervoor wil betalen... :rolleyes:

Dat je het niet snapt en hulp nodig hebt, dat is geen probleem. Het forum is er om mensen te helpen. Waar het hier (mijns inziens) mis gaat is je instelling. Je zult er zelf ook wat tijd en moeite in moeten steken, zou ik zeggen. Jij zoekt immers een oplossing voor een probleem.

Je hebt alle benodigde informatie gekregen die je nodig hebt. Zoek daar eens wat meer informatie over op, probeer er dan zelf eens iets van te maken, en als het dan nog niet lukt dan post je de code die je hebt hier op het forum. :)

Zeg maar wat je ervoor wil betalen... :rolleyes:

Dat je het niet snapt en hulp nodig hebt, dat is geen probleem. Het forum is er om mensen te helpen. Waar het hier (mijns inziens) mis gaat is je instelling. Je zult er zelf ook wat tijd en moeite in moeten steken, zou ik zeggen. Jij zoekt immers een oplossing voor een probleem.

Je hebt alle benodigde informatie gekregen die je nodig hebt. Zoek daar eens wat meer informatie over op, probeer er dan zelf eens iets van te maken, en als het dan nog niet lukt dan post je de code die je hebt hier op het forum. :)

ja ik snap dat je niet zomaar echt je tijd ergens in gaat stoppen. en dat je vind dat jij goed geholpen heb, wat je opzich ook heb. maar als ik het niet snap dan kan ik opzich wel 1000 codes voor me kiezen krijgen maar ik heb gekeken en ik zag niet iiets waar ik iets van snapte. ik heb al een code die checked met een timer of een process loopt, hoef alleen nog maar het id te krijgen.

ja ik snap dat je niet zomaar echt je tijd ergens in gaat stoppen.

Dat eerste was een geintje ;)

en dat je vind dat jij goed geholpen heb, wat je opzich ook heb.

Het gaat er natuurlijk niet om of ik vind of ik je goed geholpen heb, maar dat je er ook echt mee geholpen bent. Maar daar kom ik hieronder nog op terug.

maar als ik het niet snap dan kan ik opzich wel 1000 codes voor me kiezen krijgen maar ik heb gekeken en ik zag niet iiets waar ik iets van snapte.

En als iemand je hier een project maakt dan begrijp je het plots wel ? :)

Als iemand je hier gewoon een kant en klaar project stuurt, dan kopiëer jij die code en heb je er verder nog niks van geleerd. Het lijkt me niet dat je daar veel wijzer van wordt.

Als je VB6 gebruikt dan kun je in elk geval een voorbeeld van FindWindow vinden in een topic van een paar dagen geleden: http://helpmij.nl/forum/showpost.php?p=2504769&postcount=4

Voor GetProcessId hoef je verder alleen maar de handle naar het proces als argument mee te geven... dat zal toch wel moeten lukken ?

Dat eerste was een geintje ;)

Het gaat er natuurlijk niet om of ik vind of ik je goed geholpen heb, maar dat je er ook echt mee geholpen bent. Maar daar kom ik hieronder nog op terug.

En als iemand je hier een project maakt dan begrijp je het plots wel ? :)

Als iemand je hier gewoon een kant en klaar project stuurt, dan kopiëer jij die code en heb je er verder nog niks van geleerd. Het lijkt me niet dat je daar veel wijzer van wordt.

Als je VB6 gebruikt dan kun je in elk geval een voorbeeld van FindWindow vinden in een topic van een paar dagen geleden: http://helpmij.nl/forum/showpost.php?p=2504769&postcount=4

Voor GetProcessId hoef je verder alleen maar de handle naar het proces als argument mee te geven... dat zal toch wel moeten lukken ?

ik heb je link nog niet bekeken dat ga ik zo doen. maar ik wilde even hier op reageren:

"En als iemand je hier een project maakt dan begrijp je het plots wel ? :)"

als ik een link krijg met 1000 mogelike dingen die ik zoek zonder dat ik zie dat het werkt snap ik er 10000x minder van dan dat ik een project voor me krijg dat werkt en dat ik stap voor stap kan kijken hoe die werkt.

ik zal morgen die link bekijken

"En als iemand je hier een project maakt dan begrijp je het plots wel ? :)"

als ik een link krijg met 1000 mogelike dingen die ik zoek zonder dat ik zie dat het werkt snap ik er 10000x minder van dan dat ik een project voor me krijg dat werkt en dat ik stap voor stap kan kijken hoe die werkt.

Die projecten werken als het goed is allemaal hoor... en het aanspreken van de APIs gaat allemaal op dezelfde manier, dus die code zal net zo duidelijk zijn als de code die je vindt in dat andere project(link) of de code die een lid hier zou posten.

Verder kun je ook geavanceerd zoeken: http://www.google.com/codesearch?as...as_license=&as_package=&as_filename=&as_case=

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan