Processen : barzhqz.exe ??????

Status
Niet open voor verdere reacties.

Korten

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2004
Men PC heeft constant een CPUgebruik van 100 % waardoor hij niet deftig werkt.
Als ik via taakbeheer ga kijken zie het bestand barzhqz.exe staan die heel veel cpu wegneemt (zie printscreen). Na wat zoekwerk kan ik het volgende vinden :

c:\windows\prefetch\barzhqz.exe .... (bestaat sinds gisteren)

C:\windows\system32\barzhqz.exe (bestaat sinds 2003 !!!)

Mag ik deze 2 bestanden zomaar verwijderen ????

Men printscreen nog effe linken :

Bijlagen

• scherm (medium).jpg
    scherm (medium).jpg
    70,5 KB · Weergaven: 45
ik zou eens start uitvoeren en daar msconfig typen. enter dan krijg je zo een window. Dan kies je voor startup en haalt het vinkje weg bij dat prog dat je stoort. en druk je op oke
Hoop dat je er wat aan uitkan ik heb op dit moment geen windows pc meer dus ik kan je geen mooi stappenplan geven.

Lamp, ik heb uitgevoerd wat je zei en voorlopig start het niet meer op (staat wel nog in de lijst maar aan 0%).
Dat bestand onder de dir "prefetch" zou ik willen verwijderen (is van gisteren en ik heb gisteren niets nieuw geinstalleerd) maar voor wat staat "prefetch" eigenlijk ???

Wat spyware betreft : ik heb hitmanpro al een tijdje en die kuist toch behoorlijk wat op ???? (combinatie van 6 a 7 deftige programma's ) ???

Door het advies van Lamp te volgen schakel je het proces wel (tijdelijk) uit, maar er blijft gewoon rommel op je pc staan. Het gaat hier duidelijk om een 'randomly named' (= 'willekeurig benoemd') spyware- of trojanbestand. Plaats dus eens een HijackThis-log: http://www.helpmij.nl/forum/announcement.php?forumid=272
Schakel dan wel eerst weer in wat je hebt uitgeschakeld in MSConfig, want anders krijgt de deskundige geen goed beeld van het probleem.

buffy ik had eerst gezocht of dit spyware zou kunnen zijn maar vond helemaal niets over dit prog dus dacht ik dat het iets voor een scanner of printer of antivirus was.
Als het spyware is dan is het idd best dat het verwijdert wordt. En best ineens grondig door een hjack log.

Geplaatst door lamp
maar vond helemaal niets over dit prog
Dat snap ik. Dat is het probleem met die 'randomly named files' - dat valt op geen enkele manier in databases bij te houden. Daarom vind je nooit iets over dit soort gevallen.

In dit geval gaat het om ISTsvc, vermoed ik.

Ik heb het risico maar genomen en barzhqz.exe uit c:\windows\system32\..
verwijderd, hierdoor is het probleem blijkbaar opgelost.
Via HijackThis heb ik ook de verwijzingen verwijderd.
Deze avond nog geen problemen gehad
:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan