Beste....,
ik heb een tijdje geleden NetLimiter geinstalleerd.
Dat is een programma om processen een bepaalde hoeveelheid per seconden te laten versturen / ontvangen.
Als je een breedband verbinding hebt, dan is dit erg handig.
Bijvoorbeeld: Je upload is 32 KBps en je download een film. De meeste downloadprogramma's willen ook graag dat je het gedownloade ook weer terbeschikking stelt (het uploaden dus).
Dit soort programma verbruiken al het beschikbare upload bandbreedte.
Wil je naast het downloaden van de film dan ook nog een online spel spelen, dan is dit niet mogelijk.
Met NetLimiter kun je dus bepalen dat het proces dat bij het downloaden van de film hoort niet meer dan een bepaald aantal Kbps mag verbruiken.
Tot zover de inleiding.
Mijn vraag is:
Bestaat er ook een dergelijk programma voor processor (CPU) niveau?
Sommige programma's (SpySweeper bijvoorbeeld) verbruiken alle CPU kracht die er is als ze actief zijn.
Er is dan niet meer met de PC te werken.
Ik wil graag een Limiter hebben die aan kan geven:
Als dit proces geactiveerd wordt, geef hem dan 100 MHz CPU kracht.
En als dat proces gestart wordt, geef dat dan 1,3 GHz CPU kracht.
Bestaat er een dergelijk programma?
groet,
Dave.
PS. Ik bedoel niet de prioriteit verlagen middels de taskmanager. Dit werkt namelijk niet altijd.
ik heb een tijdje geleden NetLimiter geinstalleerd.
Dat is een programma om processen een bepaalde hoeveelheid per seconden te laten versturen / ontvangen.
Als je een breedband verbinding hebt, dan is dit erg handig.
Bijvoorbeeld: Je upload is 32 KBps en je download een film. De meeste downloadprogramma's willen ook graag dat je het gedownloade ook weer terbeschikking stelt (het uploaden dus).
Dit soort programma verbruiken al het beschikbare upload bandbreedte.
Wil je naast het downloaden van de film dan ook nog een online spel spelen, dan is dit niet mogelijk.
Met NetLimiter kun je dus bepalen dat het proces dat bij het downloaden van de film hoort niet meer dan een bepaald aantal Kbps mag verbruiken.
Tot zover de inleiding.
Mijn vraag is:
Bestaat er ook een dergelijk programma voor processor (CPU) niveau?
Sommige programma's (SpySweeper bijvoorbeeld) verbruiken alle CPU kracht die er is als ze actief zijn.
Er is dan niet meer met de PC te werken.
Ik wil graag een Limiter hebben die aan kan geven:
Als dit proces geactiveerd wordt, geef hem dan 100 MHz CPU kracht.
En als dat proces gestart wordt, geef dat dan 1,3 GHz CPU kracht.
Bestaat er een dergelijk programma?
groet,
Dave.
PS. Ik bedoel niet de prioriteit verlagen middels de taskmanager. Dit werkt namelijk niet altijd.