Processen stoppen, maar welke?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kuipie

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2001
Als ik taskmanager open, (ctr, alt, del) en ik klik op het tabblad processen, zie ik heeel veel processen staan die momenteel gebruikt worden. Mijn computer is soms ook traag en daarom wil ik, als het kan, processen stoppen.
Welke processen kunnen gestopt worden? Zou bijv. niet weten van SVCHOST.exe is....

Zie hieronder de printscreen...
processen.jpg

SVCHOST.exe is een normaal windows proces en kan idd meerdere keren voorkomen.

Laat de pc op Spyware scannen.
Hier kan je Adaware 6 of Spybot S&D downloaden om je pc te laten scannen op spyware.
De update eerst doen, daarna pas scannen.

Plaats een Hijack this log in de volgende topic;

klik --> Helpmij tegen spyware offensief (deel 2) <--klik.

In de link die hierboven staat, moet je goed het eerste bericht lezen!!!
Daarna plaats je daar ook het log van Hijack this.
Je vind daar ook de uitleg hoe je dat doet.

Ik zie dat je xp hebt.
Ik zal een paar handige documenten op m'n webspace zetten. Ik heb ze niet zelf gemaakt, alleen zelf 'gecompileerd'; o.a. van www.theeldergeek.com. en www.blackviper.com. Hier vind je zelf progjes om de uitleg die Microsoft geeft bij de services uit te breiden met extra commentaar (in het programma zelf!) En ik dacht dat hij ook regfiles had om het zelf allemaal automatisch te laten doen. Maar ... te gebruiken op eigen risico, dus alleen als je goed begrijpt wat die services doen (of niet doen) .
De links volgen seffens.
Jo

Je vindt ze hier .
Het zal je geen spectaculaire snelheidswinst of geheugenboost opleveren. Alleen een geruster pc-gebruik (geen rommel op de achtergrond die je niet nodig hebt).
Groetjes
Jo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan