Processen uitzetten tijdens het gamen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sims2teun

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2004
Hallo,

Als ik wil gamen heb ik vaak dat het spel langzaam gaat, terwijl ik nog een vrij nieuwe PC heb. Ik zou graag mijn processen uit willen zetten, alleen ik heb geen idee wat deze allemaal doen..

Welke kan ik aan laten staan zodat ik toch nog normaal kan gamen (of iets anders zoals defragmenteren)?

Ik gebruik gewoon Windows XP Professional SP2. :thumb:

Groeten, Teun

Het hankt er toch ook een beetje vanaf wat voor een videokaart je hebt. Je kunt wel een nieuwe PC hebben maar als de videokaart "shared" is en je "gamed" een zwaar spel dan kan dat best veroorzaken dat het wat traag gaat.

en hier nog een beetje uitleg

:thumb:Bedankt voor de handige links, alleen gingen de meesten over de processen tijdens het opstarten, maar ik doelde eigenlijk op de Processen die er staan bij Ctrl, Alt Del, en dan die processen..
Hier staan toch al snel meer dan 40 dingen, sommigen met een hoog geheugengebruik..

met de gegeven links kan ik trouwens ook zeker wel wat :thumb:

Je kan wel wat services uitzetten misschien..

Start uitvoeren

services.msc

in die lijst kan je een service dubbelklikken en zie je het configuratieblad met daarin het opstarttype.. Er zijn voor een stand alone desktop wat overbodige services standaard actief die uit kunnen.. Onderstaande site staat een duidelijke indeling van alle services in xp sp2 en staat erbij vermeld of het veilig is die service uit te schakelen..
Dat scheelt weer een paar mb geheugen..
http://web.archive.org/web/20041128084144/http://www.blackviper.com/WinXP/servicecfg.htm

Verder kan je tijdens het gamen je Antivirus uitzetten want deze kan spontaan gaan scannen op zijn ingestelde tijd of updaten wat nogal eens kan vastlopen in het ergste geval.

Er zullen misschien mensen niet eens zijn met de laatste stelling, maar ik zelf doe het wel zonder ooit problemen te hebben en zolang je niet over internet Google surft zal het niet zo'n vaart lopen dat je een virus krijgt over alleen de game server.. :) Moet je natuurlijk na het gamen niet vergeten weer te activeren..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan