Processen verwijderen... maar welke??

Status
Niet open voor verdere reacties.

noxel

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2007
Berichten
72
hallo, ik wil graag een stuk of wat processen beeindigen die alleen maar geheugen gebruiken, ik heb het programmaatje van deze site http://www.mlin.net/StartupCPL.shtml alleen t probleem bij mij is dat ik niet precies weet welke processen ik zo kan verwijderen... wil iemand mij hierbij helpen?
Procesnaam
WLLoginProxy.exe
iexplore.exe
AppleMobileDeviceService.exe
iexplore.exe
alg.exe
taskmgr.exe
pctsSvc.exe
rapimgr.exe
hpztsb01.exe
spoolsv.exe
svchost.exe
explorer.exe
jusched.exe
wcescomm.exe
svchost.exe
avgtray.exe
svchost.exe
GrooveMonitor.exe
svchost.exe
ctfmon.exe
jqs.exe
svchost.exe
FWService.exe
FirewallGUI.exe
svchost.exe
lsass.exe
services.exe
winlogan.exe
pctsTray.exe
csrss.exe
mDNSResponder.exe
avgwdsvc.exe
smss.exe
avgrsx.exe
pctsAuxs
System
Niet-actieve systeemprocessen

als er meer informatie nodig is dan hoor ik het wel:)
groetjes maarten.
 
Via msconfig kun je alle niet noodzakelijke software uitvinken,op je firewall en anti-virus na,laat ook staan ctfmon en jushed(java).De rest wat overblijft kun je altijd (via snelkopp.) handmatig starten als je 't werkelijk nodig hebt.
 
hoe werkt dat startup inspector dan precies? alle bestanden die je te zien krijgt moet je behouden en de rest weg vinken?
en dat ms config heeft tog verder niets te maken met die processen?
in ieder geval bedankt voor de reacties:)
 
Msconfig is hetzelfde als dat programmatje, doe maar wat die zegt hij zegt dat je viruscanner enzo aan moet houden, en java.
 
ik heb bij msconfig 8 uitgevinkt, en er zijn nu bij de taakbeheer -->processen ook ongeveer 8 weg... de rest is van belang om de pc goed te laen functioneren? of zou er nog meer weg kunnen?
 
ik heb bij msconfig 8 uitgevinkt, en er zijn nu bij de taakbeheer -->processen ook ongeveer 8 weg... de rest is van belang om de pc goed te laen functioneren? of zou er nog meer weg kunnen?

Nou,ikzelf heb 31 processen lopen waarvan er 3 van virusscanner,firewall en spybot sd resident dus blijven 28 processen van windows over wat vrij normaal is,als je in de veilige modus start wordt alleen maar dat opgestart wat windows nodig heeft om te draaien dan heb je ong. 13 à 14 processen,maar dan heb je wel geen internet,andere schermresolutie enz. kortom wil je normaal draaien kom je aan ong. 30 processen.(XP)
 
Heren (en/of Dames)

Ik heb het idee dat er hier wat langs elkaar gepraat wordt.
Er zijn een aantal progs nodig om je pc te laten beginnen - kijk in een hijackthis log onder 04 - run.
Hiervan zijn er maar een paar nodig.
Als voorbeeld... veel gebruikers hebben Nero in dit 04 - run lijstje staan. Dat kan geen kwaad maar het hoeft niet. Nero gebruik je alleen wanner je het nodig hebt.
Zonealarm en een of andere virusscanner staan WEL in dit 04 - run lijstje want je wil graag dat die progs vanaf de start actief zijn.
Hoe meer progs opstarten bij het aanzetten van je pc hoe trager die opent (relatief).

Lopende processen zijn nodig om fijnte kunnen computeren. Ik zou zeer voorzichtig zijn met het weghalen van deze progs. bovendien - ze vergen haast geen geheugen.
 
jusched.exe en jqs.exe zijn beide Java ondersteunende programma's.
Jusched.exe is de java updatescheduler, volgens mij kun je die ook wel uitzetten. Pas als je meldingen krijgt dat je een andere Java-versie nodig hebt, haal je h'm zelf effe op van de java-site.
Jqs.exe is de java quick start. Zorgt ervoor dat java-applicaties sneller gestart worden, omdat ie al java geladen heeft in het geheugen. Volgens de experts neemt ie zo'n 20Mb in, dus als je geheugen te kort komt --> uitzetten (en langer op het opstarten van java wachten!) :D
 
Heren (en/of Dames)

Ik heb het idee dat er hier wat langs elkaar gepraat wordt.

In msconfig-opstarten staan geen windows services alleen maar zgn. 3rd party software,zolang je de anti virussoftware e/o firewall & evt.antispyware niet uitschakelt kun je hier verder eigenlijk alles uitschakelen,dit heeft totaal geen invloed op 't OS van windows want dit wordt geregeld bij "services.msc".
 
Heren (en/of Dames)

Er zijn een aantal progs nodig om je pc te laten beginnen - kijk in een hijackthis log onder 04 - run.
Hiervan zijn er maar een paar nodig.
Als voorbeeld... veel gebruikers hebben Nero in dit 04 - run lijstje staan. Dat kan geen kwaad maar het hoeft niet. Nero gebruik je alleen wanner je het nodig hebt.
Zonealarm en een of andere virusscanner staan WEL in dit 04 - run lijstje want je wil graag dat die progs vanaf de start actief zijn.

dat met die 04- lijstje gaat me net me petje te boven, kan je me dat nog fv uitleggen?
en robbiexxx zei van da hij DACHT dat t wel kon dat java uitschakelen, maar strax doe ik dat en dan is t tog niet zo een goed idee geweest achteraf ofzo. dus is er iemand die dat kan bevestigen en het zeker weet?
ik heb nu trouwens 32 processen draaien en ik heb internet explorer en msn geopend dus met 30 zit je wel aardig in de buurt
 
dat met die 04- lijstje gaat me net me petje te boven, kan je me dat nog fv uitleggen?
en robbiexxx zei van da hij DACHT dat t wel kon dat java uitschakelen, maar strax doe ik dat en dan is t tog niet zo een goed idee geweest achteraf ofzo. dus is er iemand die dat kan bevestigen en het zeker weet?
ik heb nu trouwens 32 processen draaien en ik heb internet explorer en msn geopend dus met 30 zit je wel aardig in de buurt

Java kun je met 'n gerust hart uitschakelen,die heb ik ook niet aan,ik doe de java updates altijd handmatig.Nog een tip voor alle javagebruikers, oude updates altijd zelf verwijderen via software,java overschrijft de oude updates nl. niet dus blijf je kwetsbaar als je de oude niet verwijdert.
Dat 04 is gewoon een code van 't desbetreffend programma dat aangeeft dat 't om 'n opstart-item gaat dat mee opstart als windows wordt gestart.
 
Laatst bewerkt:
okee bedankt voor de tip van java, maar ik dnke niet dat ik verder nog processen kan verwijderen, dus ik zet de status op ''beantwoord'' want t heeft me toch maar wee stuk of 10 processen gescheeld =)
bedankt voor alle reacties Maarten:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan