processen

Status
Niet open voor verdere reacties.

cryptosb

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 feb 2007
hallo,

ik heb de laatste tijd opeens een veel slomere pc.
dit zou met virus(meldingen) te maken kunnen hebben.

bij kleine handelingen stijgt het CPU-gebruik enorm, tot boven de 70%. zelfs lopende muziek gaat hierbij flink haperen. ik zie dat er 41 processen aanstaan op dit moment. een aantal onder mijn gebruikersnaam, een aantal onder SYSTEEM en een paar overigen. buiten de lopende programma's (internet, media player) zijn er toch een aantal met een paar duizend kB. nu vraag ik me af: welke processen kan ik beeindigen, zonder het besturingssysteem te hinderen? en gaat hiervan mijn snelheid omhoog?

groet en dank,
Stefan.

ps. het valt me op dat het proces 'svchost.exe' maar liefst 7x draait!

Het aantal processen is niet vreemd en niet teveel hoor!

Maar probeer maar eens "start"-->"uitvoeren" typ daar "msconfig" tabblad opstarten en dan alles uitschakelen,Pc opnieuw opstarten.

hoi !

Je kan inderdaad wat services uitschakelen via het bovengenoemde commando ( msconfig ). Als je niet zeker weet wat je wel of niet uit kan zetten, kijk rustig eens op de volgende pagina : http://www.schoonepc.nl/optim/bootvis.html

Als er processen tussen staan die niet op die site staan, kan je zoeken op google wat voor proces het is en of hij zonder problemen uitgeschakeld kan worden. Je pc zal in ieder geval sneller opstarten.

mocht je alsnog problemen hebben met een uitgeschakeld proces, kan je hem weer aanvinken. dus eigenlijk heb je niks te verliezen :)

ik heb er in ieder geval wel baat bij gehad, dus wie weet jij ook :)

ps: zou je kan de pc ook checken op spyware en virussen, daarnaast kan een schijfdefragmentatie ook helpen dat je pctje weer lekker goed werkt.

Succes !

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan