Processer snelheid komt niet overeen met kloksnelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

henri2500

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2007
Hey,

Momenteel proberen we een laptop M785 aan de loop te krijgen. Daarin hebben we een processor met 2.8 Ghz gezet. Als we nu naar de Instellingen gaan via het configuratiescherm is er echt maar een kloksnelheid van 1.4 Ghz?????

Via wat google werk hebben we gevonden dat het moederboard beschikt over een FSB-element (echter was dit een M795, dus niet helemaal overeenkomstig), dat via mini-schakelaars bedient moet worden en in de goede stand gezet moet worden om overeen te komen met het CPU.

Echter, na wat proberen blijven we steken op een kloksnelheid van 1.4 Ghz.
Ik heb gelezen dat er misschien wat in de bios veranderd moet worden? Maar in deze bios kunnen we niks vinden wat veranderd zou kunnen worden ten behoeve van een grotere kloksnelheid.

Hopelijk kan iemand helpen :thumb:

Gr Henri

Gaat de kloksnelheid van de cpu niet omhoog als je de laptop zwaar belast?

veel laptop processors klokken automatisch terug als er niets of weinig te doen is voor energiebesparing

Vermoedelijk overbodig maar als aanvulling op MrMusic. Het omlaagschroeven van de snelheid gebeurt ook vaak als je geen adapter aansluit en puur op accu werkt.

Maar kan dit type laptop de processor uberhaupt aan? Al dan niet met Bios upgrade?

Laatst bewerkt:
Ja,wilde ik ook zeggen.
Moederbord en chipset moeten wel zo'n processor ondersteunen,anders houd alles op.

@ mrmusic: Geen idee, dat ga ik vanmiddag proberen. Ik zal het resultaat vanavond hier melden
@ Ellasar: Hij draait ALTIJD op netstroom dus dat moet niet uitmaken.
Ik weet niet waar ik kan vinden of deze laptop de processor ondersteunt?
We kijken vanmiddag ook even naar een BIOS-update!
@ Palomino: Hoe en waar vind ik deze ondersteuning?

Thanks!

Henri

Bios update hebben we nog niet bekeken, maar de snelheid loopt niet op naarmate ik meer programma's ga draaien... :shocked:

Ook heb ik soms geen beeld wanneer ik mijn laptop opstart? De tweede keer geeft hij dan wel keurig beeld?

Gr Henri

Hou maar op.
Er zit een sis 650 chipset in.
Met een support van ddr 266Mhz geheugen en AGP 4x.
dat is techniek van 10 jaar geleden.
Er was toen nog geen 2.8Mhz processor.
dus veel succes.

Waarschijnlijk is dat inderdaad het probleem

Er zat een processor in met 2.6 Ghz en een FSB van 400
Nu zit er een 2.8 Ghz in en een FSB van 800. De multiplier komt dus niet overeen, en daarom geeft hij maar de helft :confused:
Het is dus slim om te gaan zoeken naar een andere processor van 2.6 of 2.8 met een FSB van 400. Iemand tips hoe ik daar aan kan komen?

Gr Henri

Hey

We houden marktplaats in de gaten! Waar zou je een nieuwe kunnen kopen?

Gr Henri

Als je op marktplaats kijk,krijg je ook sites van anderen.
Je kunt ook bij Azerty kijken,staat hierboven.
of op www.Tweakers.nl

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan