Processor aanschaffen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Eons
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Eons

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 dec 2011
Hallo allemaal,

Ik heb nu al jaren een pc en ik ben er altijd wel tevreden mee geweest. Het is zeker niet zo'n antiek ding met windows 98 oid, maar nieuw is het allemaal ook niet meer. En daar begin ik nu steeds meer van te merken, tot op het punt waar hij een spelletje op facebook al niet kan afspelen zonder gestotter. Nou las ik dat snelheid vooral te maken had met de processor (ja, ik ben echt een leek als het om hardware gaat), dus ik ging naar eigenschappen van my pc en zag dit:
th8a9.png

Zou dit betekenen dat een goedkope processor van 30 euro als deze al een verbetering zou zijn? Zou er een merkbaar verschil zijn? En kan ik zoiets gewoon op mijn pc installeren of moet het aan specifieke eisen voldoen?

Hopelijk heb ik het juiste gescreencap'd, maar voila
CYCfd.png

Ah wat jammer. Ik zal inderdaad dan even kijken voor 2ehands, maar misschien wordt het dan toch tijd om te sparen voor een hele nieuwe pc.. Bedankt voor de snelle hulp :D

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[302610]=1&product[217561]=1&product[80155]=2
dit maakt je pc in ieder geval sneller
dual-core cpu op 3ghz
dan moet je waarschijnlijk wel windows opnieuw installeren

Kijk eerst even of zijn moederbord dit wel ondersteunt he ;)
Lijst met mogelijke CPU's staat in mijn vorige post.
TS zijn moederbord is echt al wel verouderd, zelf een athlon 2 gaat niet.

Edit: ow sorry had niet gezien dat in je winkelmandje ook een mobo zat.

Welkom op Helpmij

Men vergeet in dit geval wel een andere vidokaart.Je huidige bordje is er 1 met een agp slot.Dus met die 9600 kan je dan ook niets meer.
Voorgestelt lijstje heeft alleen een onboard....en geen beste.Dan komt er dus evt een videokaart bij..wellicht een andere voeding en voor je het weet zit je aan een andere pc.:)
En dan kan je beter voor iets beters gaan als voorgestelt budget setje.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan