Processor constant op 100%

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chrisemed

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2009
Hallo allen,

Vanochtend heb ik 2 GB extra ramgeheugen in mijn pc gestoken. Daarmee komt het totaal op 4.
Na installatie draait de CPU, een Core2Duo E6600 constant op 100%. Het opstarten is langzamer, en bijna alle processen afsluiten heeft nauwelijks effect. De temperatuur is redelijk normaal.

Uitgebreide Specificaties:
CPU: Core2Duo E6600 @ 2,61 Ghz
Ram: 4 gig @ 667 mhz.
Moederbord: Asus P5N32 SLI Premium
Voeding: Thermaltake Toughpower 600 W
Videokaart: Leadtek (Winfast) 8800 GTS 640 MB
Hardeschijven: RAID 0: Seagate Baracuda 320 Gig x 2
Samsung HD501LJ

Ik vraag me af wat er gebeurd is.. Weet iemand misshien een oplossing?

Alvast bedankt, Christian

Als je naar configuratiescherm gaat en je klikt daar op systeem, hoeveel RAM zie je dan staan?

1. nieuwe geheugen eruit. Alles weer goed?
2. Oude eruit, nieuwe erin. Hoe gaat het dan?

De computer geeft gewoon 4 GB ram aan.

Ik heb de 2 GB weer verwijderd en de processor geeft normaal gebruik aan. Vreemd..

Ik zal zometeen even alleen de nieuwe erin steken.

Je zal niet de eerste zijn die het processorgebruik verkeerd om leest. Weet je zeker dat het 100% gebruik was dat het schermpje aangaf en niet 100% NIET gebruik?

Weet zeker dat het processorgebruik 100% was. Zowel zichtbaar in taakbeheer als op mijn Logitech G15. Daarnaast was de pc merkbaar trager.:confused:

Alleen het nieuwe geheugen werkt ook. Dit moet echter wel in de sockets b1 en b2 zitten, anders start de pc niet op en is er een luide piep te horen.

De handleiding van mijn moederbord vermeld dat degene met de laagste Cass Latency in de A sockets moet. Dat is mijn orginele geheugen. Ik zal dus zometeen weer al het geheugen erin zetten en kijken wat het opleverd.

Ook andersom (Oude in B sockets, nieuwe in A sockets) werkt het even traag en draait de CPU constant op 100%.

Ik vindt dit heel raar. :(

Edit: Oude in A1 & B1 en nieuwe in A2 & B2 werkt ook niet.

Ten einde raad..

Laatst bewerkt:
Dan heb je idd. een probleem. Oplossing? Ik zou het echt niet weten, anders dan ander geheugen proberen.

Twee dingen kunnen het zijn: Geheugen dat ruzie met elkaar heeft. Kans is zeker aanwezig als het andere specificaties heeft.
En misschien heeft je oederbord er moeite mee dat al je sloten bezet zijn. Dat kan ook. Maar dan zou je als je googled naar je moederbord veel meer mensen moeten vinden met hetzelfde probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan