processor cooling

Status
Niet open voor verdere reacties.

drioras

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2009
hallo,

Ik ga binnenkort de AMD Phantom II X4 955 Black Edition kopen. ga hem nog overclocken en daardoor word hij waarschijnlijk redelijk warm.
Weet iemand misschien een (goedkoope) goeie cooling voor mijn nieuwe processor?

Alvast bedankt,
Drioras

dat gesloten waterkoelsysteem blijkt goed te werken

ik heb een mobo:
Moederbord : MICRO-STAR INTERNATIONAL CO.,LTD 770-C45 (MS-7599)

zou hij op die van mij passen?
en is het moeilijk aan te sluiten? hoe sluit je hem aan?

aansluiten is niet moeilijk het is namelijk een gesloten systeem het is een heatshrink dat is een plaatje waar water doorheen loopt en dus warmte opneemt van de processor en een radiator wat eigenlijk een ventilator is die der warmte uit je kast blaast de radiator schroef je gewoon op een ventilator plaats vast die over is en de draadjes sluit je aan op de connectors voor de cpu fan en de heatschrink plaats je op de cpu(niet vergeten goede koelpasta aan te brengen hoor mijn voorkeur gaat uit op antec silver 5) en klaar ben je wel ff de heatschrink vastklemmen aan het socket hoor.

oke, bedankt voor je reactie, deze vraag is ook al weer opgelost:p

tja en zorg er wel even voor dat je jezelf even aard, onderdelen in de computer kunne makkelijk stuk gaan door statische elektriciteit.

weet je toevallig ook hoe warm de AMD Phenom II X4 955 processor word op idle en op max als je die watercooling er op hebt zitten?

Alvast bedankt,
Drioras

denk zonder over te clocken rond 40 bij mij in ieder geval 50 das max dan he met stock koeler maar ik doe dus nog niet teveel an overclocken max temp is namelijk 65 graden maar met die water koeler blijft je daar wel onder ook met waterkoeling
en in idle haal ik 35 graden en met die water koelen denk ik 30 graden, niet in de zomer dan hoor.

oke, dat is dan denk ik wel een goeie keuze. want ik ben van plan om hem wel te gaan overclocken met een Cooler master voeding 620 watt

of jij had ook die vraag van nieuwe voeding gesteld?je hebt tog ook een 58xx kaart? zou je dan niet een sterkere voeding nemen 750 watt of zo ik haal het ook nog maar net met mijn 650 watt en ik heb een 5770 en een phenom 2 955 be.

ik heb een HD 4870 1gb. en ja ik had ook die vraag over die nieuwe voeding gesteld,

Maar weet jij dan een goed A merk van 750 watt rond de 80 euro?
of is dat er niet?

het is een a merk en ik vind em erg betrouwbaar maar dacht at die 4870 een energieslurper was maar dat valt wel mee, dus in principe heb je aan 620 watt wel genoeg

ja idd, maar voordeel van meer vermogen is dat je je er niet veel zorgen om hoeft te maken als je gaat uitbreiden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan