Processor (cpu) van laptop vervangen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

vinc0208

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2012
Hallo,
Ik heb momenteel een laptop en ben bezig om een budget game pc in elkaar te zetten.
De laptop heb ik al zo'n 2 jaar en is toe aan een upgrade.
ik heb destijds het geheugen vervangen maar hij is ook wel toe aan een processor upgrade.
Maar waar kan ik zo,n processor vinden? ik heb al gekeken op google maar ik kan geen webshop vinden die dat verkoopt.

Laptop info:

Acer Aspire 5334-902g25mn
2,2 ghz intel celeron processor
15,6 ich lcd scherm
2gb ddr3 geheugen (is 4 geworden door upgrade)
250gb hdd

ik zou dus graag mijn processor willen vervangen zodat die wat sneller wordt en gewoon in zijn geheel wat beter functioneert.

Het enige probleem is dat ik geen website weet waar ik zo,n processor kan kopen voor mijn laptop.
ik hoop dat jullie dat wel weten en mij daarbij willen helpen.

Gr Vincent

ps: het is niet voor game doeleinden. Alleen voor school omdat we daar steeds meer met laptops werken.
gamen doe ik wel met mijn game pc die ik al bijna in elkaar heb xD

Hoi,
de vraag is of dat überhaupt kan in dat model laptop. Normaal wordt bij elk type laptop de processor op het moederbord afgestemd volgens mij en kun je er niet zomaar een andere processor inzetten.
Correct me if I'm wrong.
Daarbij is de snelheid afhankelijk van verschillende onderdelen en mogelijkheden van je moederbord, een snellere processor heeft geen zin als je moederbord dat niet ondersteunt.
Je moet bij de fabrikant gaan kijken of die mogelijkheid aanwezig is.

Laatst bewerkt:
Ik vraag het mij inderdaad ook af...
Het is wel mogelijk want bijvoorbeeld mijn msi gt780dx heeft een vervangbaar cpu.
Zelf als is dit mogelijk op die acer, kun je van die 200/300 euro aan cpu beter uitgeven aan een nieuwe laptop ;)

bedankt voor de reacties.
Ik heb gekeken en inderdaad lijkt de cpu op het moederbord vast te zitten.
Maar ik denk dat ik er wel prima mee kan computer voor school.
Voor de games pak ik toch de game pc maar :P
Nogmaals bedankt voor de reacties

Gr Vincent

Graag gedaan en succes verder. :thumb:
(klik even op "zet status opgelost" in de blauwe werkbalk, boven de beginposting v.d. site).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan