processor dood?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruud1980

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2005
hallo ik hyeb weer een knutselbord weten uit te halen
het gaat hier om een Aopen AK73 pro (A) met een amd 1200 processor

ik krijg er alleen geen windows mee geinstalleerd (xp)
na veel proberen en vloeken ,als ik de internal cache uitzet in de bios (van de proc)start hij wel op maar ontiegelijk langzaam nu heb ik gezien dat er twee condensatoren bij de proc zitten en die zien er niet al te fris uit zou het kunnen dat deze door overclokken van de vorige gebruiker kapot zijn gegaan?
ik doe er een foto bij
groet ruud

Kun je mischien een beter foto van het moederbord laten zien, zodat ik de Condensatoren goed kan bekijken. Ik heb hier namelijk zelf een moederbord die een Condensator probleem had. De Condensatoren heb ik inmiddels vervangen, waardoor het moederbord nu nog steeds draait.:)

Foto is nog niet heel erg duidelijk, maar zo te zien staan ze bol en lekken ze.:(

Ik weet niet of je erg handig bent, maar je zou ze kunnen vervangen. Alleen je moet ze wel vervangen met exact dezelfde type. Hiervoor raad ik je aan om te proberen contact op de nemen met de importeur van dit moederbord en je probleem daar voor te leggen.
Ik heb dit ook gedaan, maar dan met een Abit moederbordje.
Zie ook:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=180641

Ik kreeg voor het hele moederbord de Condensatoren gratis opgestuurd.:)

bij mij valt hij inderdaad dan gewoon uit en dan roept een vriendelijke dame ui de kast your cpu may have a problem
nou ben ik zelf electromonteur en solderen kan ik als sigaretten draaien dus dat moet wel lukken
het zij elcos van 10v,3300uF dus die zijn wel te krijgen
ik ga het proberen
bedankt voor de snelle reactie

Bij mij viel de pc ook constant uit, het probleem van jou moederbord lijkt me wel duidelijk.

Ik hab eerst bij een electronica zaak gekeken, maar het bleken toch wel aparte condensatoren te zijn, dus heb ik maar contact op genomen met de importeur. Nu zitten er identieke condensatoren op en is eigenlijk niet te zien dat het moederbord gerepareerd is.

nou krijgen we maandag de sleutel van het (voor ons )nieuwe huis dus het zal iets voor later worden
ik wil proberen en een mediacenter van te maken

ik heb eens gezocht en ik heb op het mobo van een p3
(uit een ander topic) dit type condensator zien zitten en erafgesoldeerd dit ben ik nu aan het proberen en volgens mij is het goed
ik hou op de hoogte

Bijlagen

• knutsel.jpg
    knutsel.jpg
    20,9 KB · Weergaven: 46
Geplaatst door ruud1980
bleek toch niet de oplossing
Zijn er niet meer condensatoren stuk?
Gezien je electromonteur bent zal het wel goed zijn, maar ik vraag het toch voor de zekerheid. Heb je de plus en min wel goed om gedaan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan