processor en videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

timmie1

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2009
Hoi allemaal,

Ik heb een laptop met een Intel Core 2 Duo® processor met snelheid 2,00 Ghz en een videokaart van Nvidia met 256 Mb werkgeheugen. Nu hebik een tijdje geleden veel problemen gehad met deze laptop, maar heb hem zelf weer aan de praat gekregen. Sinds die problemen, is het vermogen voelbaar verminderd. Alles gaat langzamer, sommige van mijn games doen het ineens niet meer. Ik heb Speedfan opgestart, en deze zegt het volgende:

Win9x:NO 64Bit:NO GiveIO:YES SpeedFan:YES
I/O properly initialized
Linked ISA BUS at $0290
Linked Intel 82801HB ICH8 SMBUS at $1C00
No active display found!
Found nVidia GeForce 8400M G
Unable to read Video BIOS
No active display found!
Linked nVidiaI2C0 SMBUS at $3D403E3F
Linked nVidiaI2C1 SMBUS at $3D403637
Linked nVidiaI2C2 SMBUS at $3D405051
Scanning ISA BUS at $0290...
SuperIO Chip=IT8512E
Scanning Intel SMBus at $1C00...
Found Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU T5250 @ 1.50GHz
End of detection
Loaded 0 events

Nu heb ik op de site http://www.canyourunit.com/ een test gedaan met bijv. Runescape High-Detail:

Sorry, your computer does not meet the minimum specifications required to run this product. Please review the details below for more information.
Loading...
Minimum CPU Speed
Minimum: 1.5 GHz Processor
You Have: 1.50 GHz Performance Rated at: 2.25 GHz
PASS

RAM
Minimum: 256 MB
You Have: 2.0 GB
PASS

Video Card
Minimum: NVIDIA GeForce3 or equivalent
You Have: GeForce 8400M G

Upgrade Suggested: Unfortunately, your Video Card does not meet this requirement. Click here to see some recommendations.

Features: Minimum attributes of your Video Card
Required You Have
Video RAM 64 MB -
Hardware T&L Yes No
Pixel Shader version 1.1 0.0 -
Vertex Shader version 1.1 0.0 -

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen en/of verbeteren? Ik zat eerst te denken aan Overclocking, maar ik weet niet of dat zo goed is...

Timmie1

Hoi....

Zijn je drivers van de videokaart/chip wel op orde?Wat zegt apparaatbeheer?(uitroepteken oid?)
Het geeft ook aan dan je videokaart maar 64mb zou hebben.

Merk en type van de laptop?

Heey,

er staat in apparaatbeheer een ''!'',
ik heb dit al geprobeerd te repareren, maar als ik een nieuwe driver installeer, start hij niet meer op...
Ik heb een map met oude drivers, en die heb ik teruggezet..

Type Laptop:

Packard Bell
Easynote mb65

Laatst bewerkt:
Als jou was zou je toch maar eerst eens alle drivers verwijderen.Alles wat dus met nvidea te maken heeft en dan de juiste drivers installeren van de PB site.(evt ccleaner er even overheen)
Nu klopt het gewoon niet.....
In bios heb je niet gezeten he dat je daar de videokaart maar 64mb toegewezen heb?

Nee, in BIOS heb ik daar niet aangezeten(alleen aan bootoptions).
Het rare is, dat ik alles al een keer verwijderd heb. Ik heb de drivers toen gehaald van de Nvidia-site,
want Packard Bell geeft geen ondersteuning meer aan deze laptop '~'
Ik heb wel een PB-recovery progje, maar die heeft drivers voorde geforce GS...

Het gekke is dat als ik op het www zoek naar de mb65 dat ik dan ook de gs tegenkom.
Vandaar even de S tussen haakjes in een vorige post van me.

Ik heb het zojuist geprobeerd, maar sinds de installatie boot hij niet meer. Na het laad-balkje(van Windows) blijft het scherm zwart. Ik heb het één keer in veilige modus op kunnen starten, maar dan geeft hij nog steeds een ''!'' aan. Ik heb ook iets van conflicten gezien ofzo, misschien is dat ook wel handig om te posten...

Hieronder de driver die hij automatisch gaf via Nvidia-site, voor de installatie

Heb ook ergens afdruk van apparaatbeheer staan, moet ff zoeken...

naamloos.jpg

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan