processor erg druk bezig met ...niets?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Generaal

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2000
Op een PII systeem met W98SE doet zich het volgende voor.
Alles start keurig op na opstarten van Int explorer + Outlook express en weer afsluiten is de processor nog steeds bezet voor 75 %. Of het met voorgaande programma's te maken heeft is niet geheel duidelijk.
In Taakoverzicht staan wel enkele progjes, maar ik kan niet uitmaken welke er zoveel processorcapaciteit vraagt.
Iemand een suggestie??

Martin

Martin,
als je ze één voor één uitschakelt zou 'ie toch een keer moeten stoppen. Dan weet je wie de boosdoener is.
Eric

Misschien is het goed om wat onderhoud te plegen, dit kan je pc al een stuk sneller maken. Worden er verder geen tientalle achtergrondprogjes opgestart want dit kan ook voor vertraging leiden.

Even een update.
De problemen doen zich voor sinds ik de computer volledig opnieuw heb geïnstalleerd. Er staat nu nauwelijks meer 'rommel' op.
Bij een sessie waarbij ik met taakbeheer de programma's een voor een afsluit blijkt het cpu-gebruik ineens naar 75% te springen vanaf het moment dat ik internet explorer afsluit. Andere programma's (en ook niet de virusscanner van AVG) doen er niet toe.
Does this ring a bell bij iemand? Ik ga nog even zoeken bij de microsoft-site.
Martin.

eh

al opgelost ?

zo nee, zet je proceslist dan in deze thread

Probleem is in zekere zin opgelost.
De computer staat bij vrienden en die hebben een en ander zoals voorgesteld uitgeprobeerd.
IE opnieuw geïnstalleerd en nu schijnt het weer goed te werken. (ik ben er niet meer bij geweest, maar naar zeggen is probleem over)

bedankt voor de hulp.
:thumb: :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan