Processor FSB 800mhz op mobo die max 533Mhz ondersteubd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Papianus

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2006
Mijn probleem:

Mobo qdi platinix2E ondersteund een max FSB ban 533 Mhz
Had in eerste instantie een pentium 4 M 2,8 Ghz met 533 FSb erop (foutje bij de koop). Deze draaide gewoon, zij het op 1,6Ghz (normaal als ik de berichten op deze site lees).

Processor dus vervangen door een P4 2,8 GHZ 800 FSB.... echter deze draait ook enkel 1,6 GHZ. Nu ondersteund het mobo geen 800 Fsb, maar dacht dat deze dan automatisch op de max 500Fsb zou draaien.

Is dat zo en zal ik dus de bios moeten updaten/flashen?
of
Is het vershil in de bussnelheid van de processor en de ondersteuning op het mobo er de oorzaak van en moet ik een andere processor met 500 mhz FSB moeten aanschaffen?

Een Pentium processor met een FSB van 500MHz bestaat niet, voor zover ik weet. Ik denk niet dat een Bios Flash de FSb naar 800MHz zal krijgen.

Op welke FSB draait de processor nu dan?

Heb geen idee... ik denk op 533, maar krijg het niet voor elkaar om ´m op 2.8 Ghz te laten lopen.... geeft in bios 1.6 Ghz processor aan. Geeft ook 1.6 Ghz aan in Everest, maar geeft daarbij ook aan iets in de trend van: orgineel 2.8 Ghz, en bij de processor naam geeft ie ook 2.8 Ghz aan. Heb al geprobeerd in de bios e.e.a. te veranderen maar zonder succes.

Een Pentium M op 2,8, die kende ik nog niet.:confused:

Maare, hoe staan de jumpers op JFS0 EN JFS1?, op 1-2 staan ze op auto, zonder staan ze op 133x4, de goede instelling, terwijl je met de eerste die aan kunt passen in de bios, ook handig te weten hoe de multiplier staat, in de bios, de CPU Clock Ratio.

De jumpers stonden op automatisch, maar heb ze dus aangepast (200x4 Mhz), en werkt nu prima. Bedankt.

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan