Processor gebruik laptop uitzonderlijk hoog

Status
Niet open voor verdere reacties.

Slush

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2009
Hallo Helpmij forum,

Mijn half jaar oude laptop is erg traag. Als ik taakbeheer start en het processor gebruik bekijk is deze vaak heel erg hoog terwijl ik meestal niet meer dan spotify en chrome open heb.

Ik heb Malwarebytes en AVG een scan laten doen, maar deze zeggen dat mijn computer schoon is.

De laptop is een Asus met de volgende specificaties;

AMD E-450 APU with Radeon HD Graphics 1.65 ghz
4gb RAM
64 bits
Windows 7 home premium

gebruik.png

Ik gebruik de laptop voornamelijk voor surfen en schoolwerk. Bij gewoon internet gebruik merk ik het meeste hoe traag deze laptop is. Youtube filmpjes beginnen pas na een aantal seconden te bufferen, tekst verschijnt soms pas nadat ik het getypt heb op het scherm en gebruik over het algemeen voelt heel erg houterig.
Als ik, wat ik op mijn oude computer nog wel eens deed, een aantal tabs snel achter elkaar open, loopt de browser volledig vast.

Hulp wordt enorm gewaardeerd!

Vriendelijke groet,

Marijn

Kijk bij taakbeheer welk proces daarvoor verantwoordelijk is dan weten we meer.

Je kunt het volgende doen:
Ga via configuratie scherm naar programma's. Kijk welke programma's je wellicht niet (meer) nodig hebt en verwijder ze.
Bij twijfel de naam van het programma in Google ingeven om te kijken wat het is voordat je het betreffend programma verwijdert.

Nog niet tevreden?
Afhankelijk van hoe voorzichtig je bent kun je het volgende doen:
klik op start
vul in het veld msconfig in
kijk in de tabbladen services en opstarten.
Om mu te weten waar je het over hebt kun je de benaming in google ingeven en kijken wat het is.
Als je er echt, 100% zeker van bent dat dat iets is wat je niet nodig hebt, kun je het vinkje weghalen. Bij 1% twijfel, afblijven!

Advanced system care is een programma wat ik vaker gebruik om de computer / laptop op te schonen.
Misschien is dat een veiligere manier.
Ik heb er nog nooit problemen mee gehad.

succes ermee

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan