processor intel of amd

Status
Niet open voor verdere reacties.

robert N

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2002
Processor welke is "beter": CPU S 478 Intel P4 1.8 Box 512 kb of bv. CPU SocketA AMD XP Athlon 2100+ BOX 266F

Intel in winkel bij mij om de hoek 185 euro,
amd 126 eurotjes.

AMD-snelheid

De AMD is volgens-mij de beste keus maar je moet wel opletten dat de AMD in MHz minder snel is dan wat erop staat.

ik heb bijvoorbeeld een AMD 1800+ die in MHz de prestatie van een P4 1533 heeft.

daar moet dus wel op gelet worden met een AMD

Die dan wel op de snelheid vergelijkbaar met de intel werken, of hoe zat dat ook alweer?

De nieuwe Athlon XP van AMD maakt gebruik van een zogenaamde 'model rating'. AMD kiest ervoor het aantal MHz niet meer te vermelden. Hiervoor in de plaats geeft AMD de Athlon een 'rating' mee. Een 1400 MHz Athlon heet nu Athlon XP 1600+. Deze 'rating' geeft de snelheid weer als je de processor zou vergelijken met de Pentium IV van Intel.

Dus het klopt niet wat Barry zegt

Laatst bewerkt:
Doe ook nog maar een duit in het zakje: m'n amd 2000+ presteerd net zo goed als een p4 2.0, vaak zelfs beter, ook al draaitie op 1667mhz.

succes

Geplaatst door techie
Doe ook nog maar een duit in het zakje: m'n amd 2000+ presteerd net zo goed als een p4 2.0, vaak zelfs beter, ook al draaitie op 1667mhz.

succes

Klopt!

systeem wat ik me wel aardig lijkt

Processor: Cpu AMD Athlon xp 2100 tray 126E Koeler:Boxed
Moederbord:MB S462 Asus A7v8xlan KT 400 A7V8XLAN KT 400 SB6.1/Lan 118
Geheugen: Dimn PC333 512 mb ddr oem 77 Harddisk: HDD U 133/72 80 Maxtor PLUS9 Liqued 113 Videokaart:Geintergreerd
CD rom/DVD: CD DVD 16 X 48 LITEON CD re writer: CD RW Lite-On 52x24x52 RetailGeluidskaart: Geintergreerd
Speakerset: Speaker US-Blaster MM140watt PMPO 10
Opslag:FDD 3.5 1.44 FDD Samsung 18 Behuizing:Case ATX Midi Aopen HQ48ProA P4 Bleu 300 79
Toetsenbord: Keyboard PS/2 Sweet Sweet SW23 silver 19
Muis: mouse PS/2 Logitech Optical Wheel OEM 19

Monitor TFT 15 Hansol H 530 Silver TC099 326
Gebruik pc voornamelijk voor: internet en fotografie canon a 40, flatscan + printer webcam en muziek downloaden + branden. Wil ook graag 4 usb aansluitingen voor. Wat kan er nog beter aan dit door mij als pc leek bedachte systeempje, zonder meteen 100 den euro's meer kwijt te zijn.....

Ik zou Pentium nemen, want wanneer je een beetje wilt overklokken brandt een AMD door. Wanneer een Pentium deigt door te branden dan schakelt die zichzelf uit.

Maar wanneer je er eentje koopt en er niet meer mee prutst zou ik idd een AMD kopen. Veel voor weinig geld.

Bij mijn moederbord als de temp te hoog word gaat ie ook van zelf uit.

succes

klopt niet HELEMAAL hoor :D hij is 1666Mhz ik heb hem ook ik vind dat getal niet zon leuk idee maar hij draait idd vaak zelfs beter dan 2Ghz P4

ik gah voor die AMD al was het een 1700+ :D
geen 1600+ natuurlijk dat verschil te groot zijn :D

Geplaatst door miles
Ik zou Pentium nemen, want wanneer je een beetje wilt overklokken brandt een AMD door. Wanneer een Pentium deigt door te branden dan schakelt die zichzelf uit.

Maar wanneer je er eentje koopt en er niet meer mee prutst zou ik idd een AMD kopen. Veel voor weinig geld.

Ik wist niet dat dat bij een athlon zo was, een duron kon je vrij goed overklokken dacht ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan