Processor koeler maakt veel geluid bij opstarten uit slaapstand

Status
Niet open voor verdere reacties.

AndreazZz

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
18 okt 2009
Hallo,

Ik heb sinds een tijdje het probleem dat, wanneer ik mijn pc weer opstart vanuit de slaapstand, de processor koeler redelijk veel lawaai maakt. Ik heb een week of 2/3 geleden, mijn hele pc uitgezogen, maar dat hielp niet. Ik ben bang dat het daardoor komt. Ik heb nl. de processorkoeler losgeschroefd, en weer vastgeschroefd. Kan dat het probleem zijn? Of moet ik een nieuwe kopen?

Heb je wel weer koelpasta gebruikt nadat je je processorkoeler los hebt geschroefd?

Was niet nodig: ik heb alleen de koeler van het koelblok afgeschroefd. :)

Okay, dan is het inderdaad niet nodig.
Blijft je processorkoeler constant zo hard draaien of is het maar tijdelijk?

Hij blijft zo draaien, totdat het scherm verschijnt waar je je account kan selecteren.

Geen programma's draaien die de snelheid van de ventilator regelen, of een fancontroller die een beetje brak is?

Ik denk eerder dat er speling in het lager van de fan zit, dit probleem komt wel vaker voor en dan zeker bij hoge toeren ga je dit vreselijk horen. Misschien toch iets te ruig geweest met verwijderen, alles is mogelijk.

grtjs jjw

@ronald89: nee, ik heb geen fancontroller en ook geen programmaatjes ervoor

@jjw: Volgens mij was dat de koeler lawaai maakte, de reden om hem open te maken. Ik heb toen wel geprobeerd de ventilator uit het ''ding'' te halen, maar dat ging niet. Maar bij normale snelheid geeft ie niet meer geluid dan normaal.

Dat zeg ik, bij bepaalde toerentallen zal het net gaan resoneren en dan klinkt het vreselijk. Bij lagere toerentallen heb je er vaak geen last van, of het gebeurd ook net andersom, ook heel vervelend. Maar dat dat de insteek was om hem uit mekaar te halen wist ik natuurlijk niet.

Je kunt er weinig aan doen als hij echt speling heeft, das allemaal zo peuterig klein.

grtjs jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan