processor koeling

• Onderwerp starter Onderwerp starter CaCa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

CaCa

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2008
Hallo

Ik heb gezocht naar een processor koeler en nou twijfel ik tussen
2 koelers er zitten maar hele kleine verschillen tussen die twee het gaat om de

http://shop.freezinghardware.nl/index.asp?product=Noctua_NH-C12P&Pagina=00003&i=6301&c=0

En de

http://shop.freezinghardware.nl/index.asp?product=Noctua_NH-U12P&Pagina=00003&i=6300&c=0

Het gaat om de processor core2duo E6850 3.00 Ghz Ik zou graag advies van jullie willen hebben welke van de 2 koelers
jullie de voor keur geven. Mocht de voor keur uit gaan naar de Noctua NH-U12P die heeft de mogelijkheid om twee fans er op te zetten dus laat even weten of je die zou doen met 1 of 2 fans.
Bedankt voor jullie hulp alvast.

mijn eigen voor keur ging een beetje uit naar de Noctua NH-U12P maar ik twijfel nog al

Mvg, CaCa

Lol, kijk naar mijn systeem, kijk naar de processor en de processorkoeler (naam staat direct onder de processor) en kijk naar de temps. (Klik links op mijn naam en kies de onderste optie)

Laatst bewerkt:
Ik heb het de koeler die jij bedoeld even bekeken op hardware.info maar als ik de test resultaten een beetje naast mekaar leg heb ik toch het idee
dat de Noctua beter naar voren heen komt.

Mvg, CaCa

je kan ook voor een scythe mugen 2 gaan, een van de beste luchtkoelers en zeer stil.
er zit al een fan bij.
voor onvegeer 35 euro heb je er een.

Er zijn idd. veel (meer) goede koelers. Prijs / geluid en mogelijk ook de emotie spelen een rol. Fabrikanten doen er volgens mij ook echt álles aan om die dingen zo mooi mogelijk te maken.
Ik denk dat idd. een vergelijkende test de doorslag zal kunnen geven waarbij het voor iedere aspirant koper mogelijk anders is wat hij naast goede koelprestaties het belangrijkste vindt: uiterlijk / prijs / geluid.

het gaat mij niet om of ie mooi is of zo want hij komt toch in een dichte kast te zitten
Bij de mugen 2 heb ik bij sommige reacties op het internet gelezen dat het moederbord na een tijd krom trekt vanwege het gewicht van de koeler lijkt mij erg nadelig mocht het idd zo zijn. Maar toch heb ik het idee dat de prestaties van de Noctua beter na voren heen komen
dan de mugen 2 de Noctua is nog wat stiller.

Ik heb een site gevonden met verschillende test resultaten

http://www.tweaktown.com/reviews/2736/scythe_mugen_2_cpu_cooler/index6.html

Uit deze test komt de C12P als beste naar voren met de koel prestaties
als je naar de db kijkt dan is de mugen 2 op load heel iets stiller
maar bij idle is de C12P weer een heel stuk stiller.

maar daar heb ik dan toch nog een vraag over bij de C12P wordt de lucht naar de zijkant geblazen, en vanuit een airflow-oogpunt is dat niet echt handig lijkt mij wat is jullie mening daar over

Laatst bewerkt:
Tja, dat van die zijwaartse lucht is mogelijk een wat 'vreemde, want als je kijkt hoe een processorkoeler standaard op het mobo wordt geplaatst, wordt in principe toch altijd zijwaarts afgevoerd, tenzij de fans van een processorkoeler onder een hoek van 90 graden worden geplaatst. Een dergelijke constructie kan ik mij zo 1,2,3 niet voor de geest halen.

dan denk ik dat ik er uit ben het word de Noctua NH-C12P
Dan heb ik nog 1 aller laatste vraag ik heb een videokaart HD 2900 XT
Ook voor mijn ben ik op zoek geweest naar een koeler. enige die ik kon vinden was
Arctic Accelero Xtreme 2900 dat is de enige die ik kon vinden als iemand nog andere weten
die ook compatibel zijn met mijn video kaart laat het me dan even weten alsjeblieft.

Ik hoop dat ik deze vraag zo niet Dan stel ik de vraag wel opnieuw maar dan in een nieuw topic.

Mvg, CaCa

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan