Processor maakt lawaai?

Status
Niet open voor verdere reacties.

caliberzero

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 dec 2007
Ok, hier is het probleem.. Mijn processor was laatst stuk gegaan, dit was een Socket 754 AMD. ik heb een nieuwe AMD socket 754 gekocht en deze werkt goed. Alleen mijn PC maakt nu harde geluiden... Niet uit de PC zelf. Maar uit de Computerkast.... Ik zit zelf te denken aan de voeding, of processor cooler? Is er iemand die enig idee heeft? Er zitten geen kabels in de weg van een cooler dus dit is het probleem niet !

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je een nieuwe processor hebt gekocht is deze dan sneller dan de oude ?

Zo ja heb je ook een nieuwe Ventilator op de processor gezet die erbij wordt geleverd of maak je gebruik van de oude ventilator.

Als je de oude gebruikt en je gebruikt een snellere processor dan zal deze mogelijk sneller gaan draaien omdat deze warmer wordt.

Je kunt het eenvoudig controleren door de PC kast even open te maken en dan op zoek te gaan naar het geluid. Een ventilator kun je bv voorzicht met een pen proberen te stoppen of je koppelt heel even het stekkertje los. Wordt het minder dan weet je waar het door komt en zul je een nieuwe ventilator moeten kopen als dezen verder niet stoffig is.

Ja het is een nieuwe processor, hier werd geen ventilator bijgeleverd. Ik gebruikt nogal dus de oude Ventilator. ik denk dat dit het probleem is. Ik kijk wat ik kan doen. Ik kom er nu wel uit ! hardstikke bedankt :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan