Processor Mac mini

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomt

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2010
Kan de processor van een Intel mac mini worden geupgrade? Welk socket gebruikt de Mac mini?

Hangt er een beetje vanaf welke mac mini. Maar aangezien hij gebaseerd is op notebook onderdelen, weet ik vrijwel zeker dat je er niets aan kan upgraden. Bovendien, t is en blijft een apple.

ja dat kan (mits het geen G4 processor betreft), maar als je op dat niveau zit kan je beter uitwijken naar hackintosh.nl BBG.

@Rhyker waar slaat hackintoch op?
Als je een MacMini hebt, dan heb je ook een legale versie van osx.

Wat betreft de upgrade:
De snelste versie voor MacMini is: 2,66-GHz Intel Core 2 Duo. Deze zit vast op het moederboard en als je wilt upgraden zul je dus een compleet nieuw moederbord er op laten zetten. Ook is het zo dat elke generatie MacMini er van binnen weer anders uit ziet. Dus je kunt alleen upgraden binnen zijn eigen generatie.

De kosten zijn ongeveer: 500~600 euro. En dan zeg ik: koop een nieuwe!

@Woutertjuh ... en voor 500-600 euro heb je een fantastische hackintosh configuratie. Daar sloeg de opmerking op, want wanneer je technische kennis denkt te bezitten om een CPU te vervangen in een Mac Mini, dan is zelfbouw appeltje eitje. En Hackintosh betreft trouwens ook gewoon een legale versie van OSX. Dus niet zo vijandig reageren ;)

@Rhyker mijn excusses.
Maar ik ga er vanuit de de ts al een macmini heeft, anders kom je niet bij zo'n vraag lijkt mij.

En je hebt zeker voor 600 euro een mooie setup voor OSX. Heb het zelf ook voor 650 euro(i5-760, 64Gb ssd, AMD HD5750, 12 Gb ddr3-1600Mhz.). Gewoon geinstalleerd met de normale DVD van OSX.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan