Processor moederbord probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

thijs1

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2003
ik heb een probleem met mijn computer
ik heb een computer gebouwt met een Gigabyte moederbord (GA-sinxp1394) met een P4 processor 2,60c Ghz.
Maar de processor wordt als standaard 1,74ghz ingestelt
en als ik in de bios dat wil ophogen komt hij niet verder als 2,04ghz ik weet met dit probleem geen raad ik hoop dat er een oplosing voor is
of als er nog vragen zijn stel ze
ik weet echt niet wat ik er aan moet doen

Laatst bewerkt:
jha ik heb de Hyper-threading aan gezet en die ondersteund de processor ook en het moederbord ook natuurlijk :P

ik heb een 800mhz FSB processor kan dat het probleem zijn? moet ik een 533mhz FSB processor hebben?

Geplaatst door thijs1
ik heb een 800mhz FSB processor kan dat het probleem zijn? moet ik een 533mhz FSB processor hebben?

Kijk even in je boekje van je moederbord. waarschijnlijk kan je moederbord dus maar 533mhz FSB aan. Het is een P4 moederbord dus misschien ondersteund tie wel 800mhz FSB. Probeer dan eens te kijken of je iets kan veranderen in je bios. dat hij het automatisch nakijkt.

Geplaatst door thijs1

Kijk even in je boekje van je moederbord. waarschijnlijk kan je moederbord dus maar 533mhz FSB aan. Het is een P4 moederbord dus misschien ondersteund tie wel 800mhz FSB. Probeer dan eens te kijken of je iets kan veranderen in je bios. dat hij het automatisch nakijkt.

Geplaatst door thijs1

ik heb de processor terug gebracht naar de winkel en omgeruilt voor een 2,6b (533hmz bus)
ik zie het over een week of deze processor werkt
de processor was buiten de garantie binnen 8 dagen moest hij in geruilt worden maar na een 3 weken was het nog mogelijk ik was er heel blij om ik heb deze processor gekocht bij VIcomputer goeie winkel :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan