Processor mogelijk te warm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Generation Kill

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2010
Hoi,
Ik heb hier een AMD Phenom II x4 955 @3,2Ghz en ik denkt dat ie mogelijk te warm is

Thermal paste: geen idee, hij is geassembleerd door de lokale pc shop.
koeler: De gewone boxed koeler, zijn al plannen om naar Corsair H50 te gaan.

Temp:Gemeten met AMD overdrive
Idle : 44-45 graden Celsius
Load: 68,8-69,5 graden Celsius en gestrest met prime95 en wederom gemeten met AMD overdrive.

Ik dacht voorheen dat dit wel geod zat alleen nu hoorde ik op een ytube video dat de ''goede'' stress temp ongeveer 63 is.

Zit ik dus nog wel goed? of moet ik gaan kijken of de paste wel goed zit.

De koeler is overigens zo goed als stofvrij .

Op zich zouden die tempraturen niet zoveel uit mogen maken, echter als ik de vergelijking trek met mijn systeem, op het moment van schrijven een Phenom X6. Komt die idle niet boven de 20 graden uit, en als ik b.v. een spel opstart zoals b.v. COD5, dan mag de processor al blij zijn als hij de 35 graden haalt :D

Wat je zou kunnen doen, is je PC stof vrij maken, de koeler eventjes los halen, en bekijken hoe de koelpasta ervoor staat (kan geen kwaad, als je dat eens een keertje vervangt). En .. Zorg voor een goede air flow in je systeemkast :)

Suc6! :thumb:

De truuk uit de oude doos, maar die echt werkt: Even kast openzetten en een echte ventilator ervoor zetten. Flink blazen en kijken of hij dan nog te heet wordt

@Phr3ak ik denk dat ik wel een goede airflow heb.
1x 120mm in het zijpaneel
1x120mm achter
1x80mm top
1x80mm onder
1x 120mm voor (enkel voor de HDD)

Ik heb dus een NZXT lexa blackline met 1 extra 80mm fan onder

Kijk anders ná het stressen van de CPU even in het BIOS, daar worden de temperaturen het nauwkeurigst gemeten. Die programmatje's kunnen er nog wel is naast zitten namelijk.

Meestal even kijken in het BIOS bij PC health status.

Groetjes :thumb:

heeft weinig nut omdat de temp dan meteen van 69,5 naar ±60 graden binnen een paar seconden en daarna binnen de minuut de 55 raakt.
Wat ik wel kan doen ik de idle temp meten.
Ik ga nog even in paint een afbeeldingkje maken van de airflow.

Laatst bewerkt:
GroteFoto-4GEJQVP7.jpg

Hoop dat het duidelijk is. ^^

Gekeken in de bios, het is inderdaad 46graden op bij opstarten. De tempratuur met AMD overdrive.
Is het ook mogelijk dat mijn CPU warmer wordt dan normaal bedoelt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan