Processor namen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Santana

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2006
Ik sta voor de aanschaf van een nieuwe pc en probeer me voor te bereiden op een goede keuze. Een paar jaar gelden ging me dat een stuk makkelijker af dan tegenwoordig. Ik zie mbt de processoren het e.e.a. nog niet helder. Als ik Intel en Amd naast elkaar zet dan kom ik al aan een hele lijst, maar het zegt me totaal niets. Wie kan me wat meer uitleg geven over de verschillen en wat uitleg over 32-64 bit en dual core? Mijn dank is zeer groot.

INTEL
Celeron M
Core 2 duo
Mobile core duo
Pentium 4
Pentium D
Pentium M
Xeon
Centrino

AMD
Athlon 64
Athlon 64 x2
Opteron
Sempron

Hallo. Met bijv 32 bits zie je minder effecten dus bij een spel als Call Of Duty 2, als je door een gangetje loopt zie je bijv met 64 bits een gehavende muur dat je met 32 bits niet ziet, (veel verschil is er niet) Alles is wat scherper zoals foto's.

Dual Core is één processor met 2 kernen , dat betekend dat de processor 2 berekeningen tegelijk kan maken (niet alle programma's van tegenwoordig ondersteunen dit) waarscheinlijk zie je bij taakbeheer dan ook als je één kern gebruikt je CPU Niet hoger dan 50 % komt (heb ooit een filmpje gezien op Youtube) Het is niet zo dat De processor op bijv 1.83 Ghz Loopt hij met dual core ineens 3.66 Ghz loopt, de procerssor kan alleen 2 berekeningen tegelijk maken.

Dat was het :-P

Btw ik zou voor Intel Dual Core gaan :D Core 2 duo dus :P

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan