processor of moederbord ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

robdelft

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2003
Berichten
77
Ik heb van een collega een pc gekregen die het niet meer doet. Nadat mijn collega er iets in wilde bouwen is het mis gegaan.
De PC heeft geen enkele output meer, geen beeld of geluid. Alleen de ventilators draaien en de lampjes branden.
Ik dacht eerst dat het moederbord beschadigt was. Om dingen uit te sluiten heb ik eerst de videokaart in een andere pc gedaan en die werkt.
Nu had ik gelezen dat een Phenom 9500 proccessor (AM2+) ook in een gewoon AM2 moederbord past.
Ik heb de proccessor toen in een AM2 moederbord gezet en kreeg hetzelfde effect. Ventilators draaien, lampjes branden maar geen output (beeld/geluid) meer.
Het lijkt mij sterk dat de proccessor stuk is, wat kan ik verder nog proberen ?

Ik heb nog een AMD 64 X 2 5000+ proccessor (AM2) , zou deze ook werken op een AM2+ moederbord ?
 
Goedemorgen,

Misschien is het handig om merk en type van gebruikte moederborden even te vermelden;)
 
Welk merk en model moederbord van de defecte pc is het?
 
Niet elk AM2 moederbord ondersteund phenom processors ;) Ik heb dit soort problemen vaker gezien, en vaak is het het moederbord, zelden de processor. Heb je al eens een BIOS reset geprobeerd?

Je x2 5000+ moet wel weer werken op een AM2+ moederbord, dus dat zou je nog kunnen testen ja ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan