processor ondersteuning niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

jannetwiel

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2001
Berichten
95
Als ik in Configuratiescherm > systeem > apparaatbeheer kijk, geeft het aan dat de processor ondersteuning niet goed werkt, en geeft de volgende melding: ntkern.vdx apparaatlaadprogramma's kunnen het stuurprogramma voor dit apparaat niet laden.

Het gaat daarbij om (een van de) volgende stuurprogramma's: c:\windows\system32\drivers\update.sys en c:\windows\system\vmm32.vxd

Als ik probeer de stuurprogramma's bij te werken, kan hij ze niet vinden: niet op de harde schijf, en ook niet op de windows cd-rom.
Ik heb van de AMD-website een programma gedownload dat automatisch zou moeten ontdekken welke processor er in de computer zit, en dat dan de juiste driver installeert, maar dit programma geeft aan dat er geen AMD-componenten in het systeem zitten. (Terwijl er toch echt een AMD-K6 processor in zit.)

Waar zou ik de juiste driver kunnen vinden?

Het lijkt er overigens op dat deze storing niet al te veel problemen oplevert, want het systeem werkt redelijk, behalve dan het blauwe scherm als ik probeer de virusscanner (eTrust) te runnen. Maar ik weet dus niet of dat iets te maken heeft met het bovengenoemde probleem.

Kan ik trouwens straffeloos de processor ondersteuning wissen, in de hoop dat het systeem dan vanzelf op zoek gaat naar nieuwe hardware en de juiste drivers installeert?
 
Ik kan het zelf even niet vinden op Google, dus weet jijzelf misschien of je moederbord een VIA chipset heeft?
Kan je wel in de handleiding van je moederbord vinden :)
 
Ja, volgens de handleiding zit er een VIA Apollo MVP3 chipset op. Daaronder staat ook nog:
VIA VT82C586B
VIA VT 82C598MVP
 
Het is me ondertussen wel gelukt het stuurprogramma bij te werken, maar hij blijft aangeven dat de processor ondersteuning niet goed werkt.
 
Hoi Lex,

Ik heb na jouw tip de nieuwste drivers geinstelleerd, maar helaas, hij vindt nog steeds dat -ie een probleem heeft.

Groet, Jannet
 
Misschien moet je BIOS geupdate worden. Dan moet je even kijken op de website van de fabrikant van je moederbord. Daar kan je denk ik wel een BIOS downloaden.
Dat moest ik namelijk ook doen met mijn BIOS toen ik een nieuwe processor had gekocht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan