Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
PROCESSOR
Na de montage van het moederbord volgt nu een ander onderdeel van de computer en wel de processor, die we ook wel de motor van het systeem noemen. Er zijn meerdere processorfabrikanten, maar ik beperk me nu tot de 2 belangrijkste, namelijk INTEL en AMD.
De wijze waarop deze processoren op het moederbord worden bevestigd is identiek. Beiden maken gebruik van een processorvoet, socket genaamd. Wel is het zo dat ieder zijn eigen socket heeft . Intel past niet op AMD en omgekeerd gaat het al evenmin, dus houdt hier rekening mee als u het moederbord koopt. Naast de socket treft u een handle aan die u 90 graden moet optillen.
U ziet dat hierdoor het bovenste gedeelte van de socket iets verschuift. Vervolgens plaatst u de processor die maar op één manier past. U kunt aan de pinnetjes aan de onderzijde van de processor zien hoe u deze moet plaatsen. Heel belangrijk is absoluut géén druk uit te oefenen. De processor moet als het ware uit zichzelf in de socket glijden. Lukt dit niet, dan heeft u de processor niet in de juiste positie óf een of meerdere pinnetjes aan de onderzijde van de processor staan niet goed in lijn. U kunt dit het beste controleren door de onderzijde van de processor tegen het licht te houden en met één oog dicht de rijen pinnetjes te controleren en zonodig voorzichtig iets bij te buigen. Het zal niet vaak gebeuren maar het kán. Ik had ook één keer een processor waarvan één pin iets scheef stond. Het lukt dan beslist niet de processor te plaatsen. Is de processor geplaatst dan kunt u de handle naast de socket voorzichtig weer naar beneden buigen waardoor de processor wordt geborgd in de socket.
Bron: http://www.breekpunt.nl/artikel.asp?id=504
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.