processor snelheid ACER ASPIRE 5672

Status
Niet open voor verdere reacties.

Slenders

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 aug 2006
hallo iedereen, ik heb pas een acer aspire 5672AWLMIB gekocht, en ik heb nu 2 probleempjes.
Ten eerste, als ik bij het power management kijk, kan ik hier de processor snelheid verlagen om de batterij langer te laten mee gaan, maar als ik dit doe verandt niks, ik heb een programma CpuCooL, hier kan ik de snelheid e.d. zien, maar er verandert dus niks.

En ook word de laptop extreem warm, als ik even een spel gespeeld heb, geeft CpuCooL aan dat die zelfs 80° wordt, dat is toch ook niet goed ofwel ?

Zou mij iemand kunnen helpen hiermee?
Alvast bedankt :thumb:

Een laptop is sowieso niet geschikt om te gamen, maar zit er niet te veel stof in?

acer aspire 5672AWLMIB

Slenders,

Deze laptop heb ik ook. 2 maal reeds nieuwe harde schijf in laten zetten (garantie) Dat ding wordt bloedheet. Heb er een laptopcooler onder gezet, maar desondanks bij gamen wordt ie erg heet. Met het programma Notebook Hardware Control heb ik het voorelkaar gekregen dattie bij 70 raden uitschakelt. Ik zou willen dat de laptop zelf beter koelde, of de interne fan eerder te laten draaien.

Met power Management moet je wel bevestigen dat je op een lagere snelheid instellen. (apply drukken)
Je kunt ook een nieuw eigen schema aanmaken (Create powe scheme)

Succes.

Als je er achter kom hoe je de koeling verder zou kunnen verbeteren. Laat me het aub weten

groeten Paul

bij dat power management klik ik wel op apply, maar als ik dan bij CpuCool kijk, blijft de frequentie nog altijd hetzelfde, maar de pc is dan wel trager, als ik dan een spel wil spelen merk je het wel, maar de frequentie verandert niet,.. maar het kan misschien ook aan CpuCool liggen, dat die dat niet ziet bij 2 processors...

en wat de koeling betreft, ik heb zelf pas een laptopkoeler gemaakt, en ik heb er een gekocht, maar gelijk terug gebracht omdat die het niet zo goed deed als mijn zelfgemaakte.

als ik mijn koeler opzet, is er toch een verschil van +/- 10 graden, als ik niks zwaars aan het doen ben, en ook als ik aant gamen ben, is 10° koeler als anders, beter heb ik nog niks gevonden, maar ik denk dat ik het nog iets beter kan maken, wat ik nu heb, blaast er gewoon lucht onderin, en staat die wat omhoog.

maar als je achteraan goed kijkt, is er een klein verluchtingsgat, en ik denk als je daar lucht recht in blaast, dat die dan nog iets beter koelt als gewoon lucht eronderin blazen, maar dit moet ik nog eens uitproberen.

Acer

Misschien ligt het inderdaad aan het CPUcool program. Misschien moet je Notebook Hardware Control eens proberen.

Ondanks de cooler die ik eronder heb loopt de temp bij Battkefield 2 Desert Combt toch naar 70 graden. Ik denk dat ik acer er nog maar eens over aanspreek.

succes

Groeten , Paul

Ben je zeker dat die zo warm wordt en dat het geen uitleesfout is? Kijk anders eens in de bios wat die zegt.

Ben je zeker dat die zo warm wordt en dat het geen uitleesfout is? Kijk anders eens in de bios wat die zegt.

Jazeker, dat staat vast. Bovendien lees ik op diverse forums dat dit een kwaal isvan de 5672 wlmi.

(2 nieuwe harddisks reeds, USB links doet het niet meer, hij gaat WEER terug naar die &@!%$@#$!(*&!!ACER FABRIEK)

groeten Paul

Tjah, veel is er niet aan te doen. Bij een gewone pc kun je nogg de koeler veranderen, bij een laptop is dat al wat moeilijker. Maar heb je geen speedstep ofzo?(of wat is dat bij intel)

Tjah, veel is er niet aan te doen. Bij een gewone pc kun je nogg de koeler veranderen, bij een laptop is dat al wat moeilijker. Maar heb je geen speedstep ofzo?(of wat is dat bij intel)

wat bedoel je met speedstep?

Bedoel je de processor lager zetten? Wat ik graag zou willen is het volgende: Zelf kunnen regelen wanneer de ventilator werkt en welk toerental.

Maar daar is geen softwarematige voorziening voor.

Laatst bewerkt:
De ventilator moet dit ondersteunen en ik geloof dat in laptops dit moeilijk is. Maar valt bij jou de laptop uit?

De ventilator moet dit ondersteunen en ik geloof dat in laptops dit moeilijk is. Maar valt bij jou de laptop uit?

Ik heb veiligheids halve Notebook Hardware Control zo ingesteld dat deze bij 70 graden uitschakelt. Maar zoals gezegd, ik ga Acer weer een sbellen, want ik ben niet tevreden over deze warmte ontwikkeling.

Een hoop geld uitgergeven en niet tevreden, momenteel kan ik niemand Acer aanraden. Mijn andere laptop is een HP Compaq NX 8220, Helemaal geen problemen. (Das mijn werkpaard voor mijn werk dus)
(de acer is voor Multimedia en gamen en gemeentezaken.

groeten Paul

Maar die 70 graden, van wat is dat? Als het de cpu is, dan is het wel redelijk warm, maar nu ook weer niet om te zeggen dat het zeer erg is. Als het de harde schijf is, dan is het inderdaad te warm(mijn 4200 RPM in mijn ibm thinkpad X23 wordt ook 45 graden. Eergisteren toen het zo warm was ging hij zelfs naar de 52 graden terwijl mijn cpu gewoon op 26 graden(bij temperatuur van 22 graden hier binnen, blijft. Maar dan loopt hij wel maar op 300 mhz omdat ik maar aan het internetten ben, normaal 866 mhz.)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan