processor stuk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rickvi

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2012
Hoi,
Ik heb vanaf vanmorgen de pc aan staan, zet ik m uit begin van de avond om ff wat boodschapjes te doen.
Ik kom n uurtje later weer terug, zet de pc aan, hoor de fans aangaan, en vervolgens niets!!!
Ik zie door de casefans een rood licht, dus ik de kast open, en de manual erbij om te kijken wat er aan de hand kan zijn.
Blijkt het de processor-led te zijn. Koeler zit gewoon nog op zon plek, geen stofbende...
Wat zou dit kunnen zijn, is de processor kaduuk?
Het gaat om n CoreI5 3570k, en het MB een p8z77- v

Groet Rick.

Heb je gecklokt? Dat kan het probleem zijn...
Kom je trouwens wel in de bios?

Zet je pc uit.
Haal hem van de stroom af.
Op je moederbord zie je een rood klein knopje met daaronder geschreven ( reset_cmos) druk hem vast voor 2 seconden en laat hem dan los.
Haal nu ook je kleine ronde batterij eruit voor 10 seconden en stop hem weer terug erin.
Stroomkabel weer in je pc en start hem nu eens op.

Hoi,

Ik kom helemaal nergens meer in, fans gaan wel draaien, maar zoals gezegd, het rode ledje brand van de CPU post check.
Wat msi009 zegt heb ik ook allemaal gedaan, bood helaas geen soelaas.

Ik heb m eigenlijk niet over geclocked, alleen de multiplier iets verhoogd, bus frequentie staat gewoon op 100, voltage kom ik niet aan dus die stond op auto.
Was ook geen hitte probleem want thermische beveiliging stond aan, en de temperatuur is in Windows nooit bover de 60gr geweest...
Vanmorgen Mycom even gebeld met de mededeling, "graag pc even meenemen", alzo geschiede, CPU kapot!!!
Onder garantie vervangen!!!
Zegt die jongen daar: "Je hebt er wel's misbaksels tussen"...haha

Nou, ik weer blij!!!
Mag ik u danken voor de reacties!!

Gr. Rick.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan