Processor te traag ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mr Skyline

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2007
Hallo allemaal!

Ik heb sinds kort een nieuwe moederbord en processor.

Ik had eerst :

Mobo : MSI K8MM-V
Proc : AMD Sempron 2600+ 1.6 ghz

Nu heb ik

Mobo : Asrock 4CoreDual-Sata2
Proc : Intel Pentium Dual Core E2180 van 2 ghz.

Ik hoopte dus een grote vooruitgang te maken , op Tweakers.net zeiden mede-tweakers ook dat het een grote vooruitgang zou zijn. Ik merk er echter niks van. Ik heb soms zelfs het gevoel dat mijn computer alleen maar trager is geworden. Word dat vanzelf weer sneller ( iets van wennen ofzo ) of moet ik iets instellen of heb ik gewoon het verkeerde gekocht ?

Groeten,
Mr Skyline

Heb je ook Windows geheel opnieuw en schoon geinstalleerd, incl. alle benodigde drivers?

Want je nieuwe mobo + cpu zijn echt heel veel sneller dan je oude!

Bedankt voor het snelle antwoord.

Nee niet opnieuw geinstalleerd. Mijn computer vroeg trouwens dat ik opnieuw ging activeren omdat de systeemconfiguratie teveel afweek van hoe die eerst was zegmaar. ( sorry voor het rare taalgebruik :p)
Zou dat dan veel uitmaken ? bij apparaatbeheer staat er wel netjes van Intel E2180 Dual core CPU @ 2Ghz.

Dus dan is dat toch al goed geinstalleerd ?

Zo werkt het dus niet....

Je Windows is geinstalleerd op je oude hardware en met name op de oude chipset van je oude moederbord. Die installatie met alle "oude hardware-kenmerken" kun je dus niet zo maar overzetten. Dat is vragen om problemen zoals je nu hebt.

De echt enige goede manier om alles optimaal en dus snel en zonder problemen te laten werken is een volledig nieuwe en schone installatie van Windows.

Okee heel erg bedankt voor het reageren. Ik ga zsm proberen te her-installeren.

Zal ik doen!

ps. Het lijkt eigenlijk wel een chat hier :p Zo snel dat ik antwoord krijg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan