Processor te warm, pc valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lollyftw

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2008
Hallo,

Een paar weken geleden had ik een Vraag aangemaakt over mijn processor die dus te warm blijkt te zijn waardoor de PC uitvalt. Nogmaals, het gaat om de Intel Core 2 Duo E8400.
Nu heb ik sinds gisteren een beetje verder onderzocht en SpeedFan gedownload.
Bijgevoegd heb ik een screenshotje van speedfan wanneer ik een spel aan het spelen ben.
Nu vraag ik mij af wat "Temp 1" inhoudt, want deze wordt steeds 75 graden en de Cores dus ook rond de 67 graden. Ik heb niet zoveel ervaring met SpeedFan, maar heb wel de "handleiding" die hier op het forum doorgelezen, maar toch vrij weinig wijzer van geworden.
Idle is mijn processor ongeveer 45 graden, dat is nog vrij normaal lijkt me.
Als ik in de BIOS kijk nadat de PC is uitgevallen geeft deze 79 graden aan.
Ik heb genoeg fan's en mijn kast is vrijwel stofvrij. Koelpasta zit er ook nog genoeg op.

Heeft iemand hier een idee van? Ik heb al vrij veel topics gelezen over BIOS updaten maar ik weet niet of dat hier de oplossing voor is en weet ook niet precies hoe ik dat moet doen.

Mvg,

Bijlagen

• speedfanpic1.JPG
    speedfanpic1.JPG
    42,9 KB · Weergaven: 94
Laatst bewerkt:
temp 1 lijkt de GPU (videokaart)

Wat heb je voor mobo>>??

En koelpasta heb je dat vervangen op koeler eraf gehaald en terug geplaatst zonder de pasta te vervangen?

En vergeen niet zo WEINIG mogelijk pasta gebruiken, maar wel zorgen dat heel je processor verdeeld is.

Te veel pasta geleid warmte niet goed

Hallo,

De mobo die ik heb is de P5N-D.

Koelpasta heb ik nog niet vervangen, heb overigens wel een tubetje besteld en die komt binnekort binnen, is het dan beter om die erop te smeren in plaats van degene die er nu op zit?

Mvg,

ja pasta kan uidrogen en dan geleid het niet goed.

De oude pasta goed verwijderen van de koeler en de cpu met bv een keukenrol.
De nieuwe pasta kun je het makkelijkst aanbrengen op de koeler.